Wat is er nieuw

DIY water polisher (poetser)

Tinoush

Well-known member
Lid geworden
24 september 2012
Jongens ik heb een goedkope filter gemaakt om snel troep uit het water te verwijderen. Dacht maak meteen een filmpje voor degen die hier interesse voor heeft. Is in Engels maar makkelijk te volgen.
Link voor de onderdelen plak ik na mijn filmpje. Werkt super goed. En ziet goed uit. Super helder water nu.

Waterfles
Power head pomp

Laatst bewerkt:
Gewoon een powerfilter dus?
Ja dat wordt ook vrij veel gebruik bij zeewater en niet echt een nieuw fenomeen volgens mij.
Zelf heb ik een keer uit nood een Aquaflow 200 gepakt en vol filterwatten gestopt en dat is eigenlijk een zelfde manier om het water helder te krijgen van zweefvuil.

Wij gebruiken daarvoor een aquel turbo 500 met watten in de filterruimte, zonder spons.

Zijn daarmee begonnen in een periode van meer organisch afval in de zomer (erg warm), en zijn er eigenlijk niet meer mee gestopt omdat het zo simpel en goed werkt.

We spoelen wekelijks de watten uit tot deze hun kracht/vorm verliezen. Dat is meestal na een paar maanden.

https://www.amazon.nl/Aquael-590554...ocphy=9065263&hvtargid=pla-422143607005&psc=1

Ja dat wordt ook vrij veel gebruik bij zeewater en niet echt een nieuw fenomeen volgens mij.
Zelf heb ik een keer uit nood een Aquaflow 200 gepakt en vol filterwatten gestopt en dat is eigenlijk een zelfde manier om het water helder te krijgen van zweefvuil.
Hier ook, alleen heb ik het filter mandje vervangen voor een stuk pvc en rol daar de fleece omheen.
Heeft een tijd heel goed gewerkt hier

Yep. Ik gebruik voor mijn zoutwater een Eheim classic en heb het daarin gezet. Boven de bio media. Geen spons gebruikt. Water is christal helder inderdaad.

Hier ook, alleen heb ik het filter mandje vervangen voor een stuk pvc en rol daar de fleece omheen.
Heeft een tijd heel goed gewerkt hier
Het is inderdaad een oude diy. Alleen ik zocht een mooie fles en ah had het gelukkig. Dit ziet er niet uit bijvoorbeeld.
maxresdefault (1).jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan