Wat is er nieuw

Do it zelf filter,

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bertus †
  • Startdatum Startdatum
Ik kijk naar wat hij doet.
Heb er ook 1, zandfilter.

Met een beetje inproviseren maak je zelf de beste filter. Ik had een tetra 1200. Ik heb hem nog maar die is voortaan reserve. Ik kocht voor mijn 500 liter binnenvijver de power max 2200. Ik had nog een oude koelbox staan van 15 liter. Gat onder en gat boven in de deksel gemaakt.. het water wordt nu van boven naar onder er doorheen geperst. Kraakhelder! Dom dat ik er niet eerder op gekomen ben want het onderhoud nu is dus om de zoveel tijd de bovenste fijne matjes schoon maken en verder niet veel. Ik heb eerst fijne matten, voor de bacterien fijn grind, met eronder zeoliet. Kosten: 100 euro. Daar heb ik in de winkel geen volledig filter-pomp systeem voor wat 2400 liter peruur filtert. Enige nadeel: je moet de pomp wegwerken met planten of stenen.

Bertus zei:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&list=PLcWeEm9w62maaz5-CO-M0O7MzldTzRRhn&v=HrI-mPFSb5c
Kijk daar , wel 100 verschillende.
Ik vind het persoonlijk toch leuker om het DIY filter van bergje te zien dan die van "vreemde".

Hij is voor jou ook vreemd ,hoor.
Beetje voorstellings vermogen. kan je het zo indenken.

Koelbox. 1 kraantje hoog,1 kraantje laag.

Die vreemden,laten er 100 verschillende zien.

Ik maak ze ook graag zelf , ben er nu eentje aan te uitwerken dat ik graag naast men nog te maken 2 meterbak ga zetten .
Zit nog niet helemaal goed van uitwerking , maar zou in principe bijna nooit gekuist moeten worden , enkel wat kraantjes opendraaien .
Zit nog over de volumes te denken en ga het heel compact houden , zijn filtermaterialen genoeg waar je maar weinig volume van nodig .
hebt .

Je kan het zeker zelf prima bedenken. Ik ben niet te lui voor fotos maar er staan erg veel vergelijkbare filters op internet. Mijn gemaakt filter is btw tijdelijk want de koelbox wordt binnenkort vervangen door een groter vat van 20 liter. Nu staat me filter tijdelijk in de bak en die komt in een hokje te staan in de kamer naast mijn bak. Voor kleinere aquariums onder de 150 liter zou ik gewoon een opvoer pomp gebruiken, en je filter van pvc buis maken. Grotere bakken een ton of zo een koelbox waar je ranja in kan doen in samenwerking met vijverpomp. Ligt ook aan je visbestand. Ik heb te maken met echte drollen van me schildpadden dus heb ook zwaar geschut nodig

erwin2 zei:
Ik maak ze ook graag zelf , ben er nu eentje aan te uitwerken dat ik graag naast men nog te maken 2 meterbak ga zetten .
Zit nog niet helemaal goed van uitwerking , maar zou in principe bijna nooit gekuist moeten worden , enkel wat kraantjes opendraaien .
Zit nog over de volumes te denken en ga het heel compact houden , zijn filtermaterialen genoeg waar je maar weinig volume van nodig .
hebt .
ik heb voor me 500 liter bak binnenkort een filter met 20 liter volume. Nu heb ik tijdelijk 12 liter en ook nu hoef ik er weinig aan te doen. Onderin heb ik zeoliet, dan grind voor de bio filtering en bovenin 2 lagen fijne matten die ik elke 2 weken ff uit knijp. Met meer volume kan het dus alleen maar beter worden. Veel beter kan bijna niet want het is kristal helder

Zuurkoolvaatjes,zijn daar perfect voor.
Groot draaideksel/

Waterkluis/zuurkoolvat - Rien de Wolf

Vaten met een schroefdeksel, luchtdicht en waterdicht. Witte deksel met rode
deksel, waterkluis/zuurkoolvat. voor het waterdicht verpakken van spullen aan ...
www.riendewolf.nl/webshop/waterkluiszuu ... -1333.html

Bertus zei:
Zuurkoolvaatjes,zijn daar perfect voor.
Groot draaideksel/

Waterkluis/zuurkoolvat - Rien de Wolf

Vaten met een schroefdeksel, luchtdicht en waterdicht. Witte deksel met rode
deksel, waterkluis/zuurkoolvat. voor het waterdicht verpakken van spullen aan ...
www.riendewolf.nl/webshop/waterkluiszuu ... -1333.html
Als ze hier nou ook eens zuurkool gingen eten.... hier komen ze in zakjes aan 😛

Restaurants zullen ze gebruiken,denk ik.
Alleen niet bij jullie.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan