Dochter uit huis aquarium erin


paulusdeboskabouter

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2021
Berichten
178
Leeftijd
54
Hoi ik ben Paul,
Alweer lange tijd geleden had ik mijn laatste aquarium in huis.
In de huiskamer hebben we geen goede plek ervoor.
Onlangs is onze dochter op zichzelf gaan wonen en kon ik een eigen Corona thuiswerkkamer inrichten.
Daar ben ik van plan om een leuk aquarium te gaan plaatsen.
Het is wel een zolderkamer dus de bak kan niet al te groot worden ( moet twee trappen op).
Ik denk aan een 1 meter bak van rond de 180-200 liter.
Ik ga mij goed inlezen hier en alles rustig aan uitzoeken en opstarten.
Zal hiervoor een appart topic aanmaken als ik wat meer weet.
Fijn dat dit forum bestaat.
Als alles goed bevalt ga ik zeker een betaald account aanmaken want dat is wel zo netjes met deze rijkdom aan informatie.

Groet,
Paul
 
Welkom Paul. Heel herkenbaar dit.
Ook de zolder als werk/hobby kamer ingericht en mijn eerste bak er neer gezet (100x50x50).
Al vrij snel een aansluiting op de kraan in de badkamer gemaakt om water te wisselen.
Dat ging prima en scheelde een hoop gesjouw. Ben inmiddels echter over op RO water wat ik in de garage aanmaak en sjouw nu alsnog wekelijks 100l 2 trappen op. Ik zou het evt met een oproerpomp en een lange slang naar boven kunnen pompen maar blijf het gedoe vinden.
Inmiddels heb ik er nog 3 bakken bij die in de garage staan. Heb besloten om ook de 1m naar de garage te halen en slechts een 90l bak op zolder te zetten.

In ieder geval veel plezier met het opnieuw oppakken van de hobby!
 
Welkom.

Alvast een tip: Als je zolder niet goed of te goed is geïsoleerd, beter gezegd als het in de zomer er erg heet kan worden is dat wel iets om rekening mee te houden, evt met koeling. In ieder geval heel veel succes en plezier!

Gr
Stefan
 
Welkom Paul!

Drie dochters hier, en heb ze graag thuis. Maar zodra de eerste hier het nest verlaat wordt er hier ook een slaapkamer getransformeerd tot 'studeerkamer' (lees vaders aquariumhok).
Succes, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien! (y)
 
Van harte welkom hier op het forum! :petjeaf:

Ik sta momenteel juist aan het prille begin. Ik heb altijd alle tijd gehad voor mijn prachtige hobby maar sinds de geboorte van onze zoon bemerk ik dat ik eigenlijk nog maar nauwelijks tijd heb voor mijn bakken. Inmiddels heb ik een bakje de deur uit gedaan (lees, ingepakt en op zolder opgeborgen) en ben ik mijn andere bak wat meer aan het automatiseren om het voor mijzelf gemakkelijker te maken. Ik kijk nu ook al uit naar de tijd dat meneer weer de deur uit gaat en ik weer wat meer tijd voor mijn eigen hobby's heb. :DD :juggle:
 
Welkom.

Alvast een tip: Als je zolder niet goed of te goed is geïsoleerd, beter gezegd als het in de zomer er erg heet kan worden is dat wel iets om rekening mee te houden, evt met koeling. In ieder geval heel veel succes en plezier!

Gr
Stefan
Ja dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb een mobiele airco dus die moet ik dan maar op zolder gaan inzetten.
 
Dank voor jullie leuke reacties, Ik heb inmiddels een bak aangeschaft en een topic gestart:
Mijn topic
 
Welkom op A.F.
 

Terug
Bovenaan