Wat is er nieuw

Dode bonsai in aquarium?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Siemie
  • Startdatum Startdatum
S

Siemie

Guest
Ik heb al heel vaak nano aquaria gezien met van die "boompjes" erin met mos erop gegroeid. Ik heb al vaak in bakken met aquarium wortelhout staan zoeken maar kon nooit het geschikte stukje vinden. Gister was ik in een dierenwinkel met een aquarium met ook zo'n boompje erin. Er zaten ook vissen en garnalen bij. Ik zei tegen de verkoper hoe gaaf ik die altijd vind maar dat ik zelf nooit de goede vorm hout kon vinden. Hij zei toen dat dat boompje een dode bonsai was.

Nu zou ik dus ook heel graag een dode bonsai gebruiken in mijn garnalen bakje maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Moet ik nog wat doen met die bonsai voordat ik hem in het aquarium zet, ik ben toch een beetje bang dat het giftig is. Ik ga anders ook nog een keer navraag doen in die winkel hoe en wat met die bonsai maar ik ga liever niet alleen af op wat een winkel zegt.
 
Hm, zelf geen ervaring hiermee.
Voor zover ik weet is bonsai ook 'gewoon hout' en zit er verder niet echt iets giftigs in ofzo...
Zeker ben ik niet, gezien ik ook nog nooit een bonsai boompje heb gehad 😛 .
 
Bonsai boompjes zijn gewone boompjes.. alleen geremd in groei, zo kan het een eik zijn maar ook een spar.
Dus zul je eerst willen weten wat voor boom het is voordat je kunt achterhalen of het eventueel schadelijk is.
 
Ja ik weet dat het gewoon "normale bomen" zijn, niet een speciaal soort bonsai hout ofzo. Ik denk dat een naaldboompje al meer risico heeft vanwege de harsen die ze hebben?

Ik kreeg trouwens ook al de tip om het hout dan met expoxy te behandelen, zelf weet ik hier bijna niks vanaf dus daar ga daar even meer info over zoeken.

Tips en ervaringen zijn nog steeds erg welkom
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan