Wat is er nieuw

dode takken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rakjetakje
  • Startdatum Startdatum
R

Rakjetakje

Guest
Hoi allemaal!

Ik zit eraan te denken om een Z-A hoek te maken in mijn aquarium voor mijn toekomstige apistogramma cacatuoides. Nu reed ik laatst met mijn paard door de bossen en zag allemaal gedroogde, dode, dikke takken langs de bosrand liggen. Er zat nog geen mos o.i.d. op/ ze leken gewoon schoon.
Kan je deze takken gewoon uitkoken, uitdrogen en vervolgens in je aquarium stoppen?

Kans is groot dat het gaat rotten.
Het hout dat je in de aquariumbusiness koopt is van bepaalde soorten hard hout, wat tot op zekere hoogte rotbestendig is.

Mocht je weten wat vor het hout het is, dan zou je op zoek kunnen gaan naar ervaringen ven mensen met dat hout in het aquarium. Maar de veilige manier is hout aanschaffen wat er voor bedoelt is.

Ik deel die mening niet en wel om redenen die in het volgende topic ook uitgebreid aan de orde zijn gekomen: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1761332

Dat je moet weten om welke hout het gaat spreekt voor zich, maar met name vanwege eventuele giftigheid. Inmiddels steeds meer mensen die zonder problemen eiken- en beukentakken uit de natuur gebruiken, waaronder ondergetekende.

~ Ivo

Precies Ivo en ook zogenaamd kienhout wat je koopt in de aquarium"business" wil wel eens gaan rotten en zachte plekken hebben.

Ivo, dat topic gaat met name over besmetting van het een of het ander toch? Daarover ben ik het met je eens hoor. Ik zou zelf meer in mijn maag zitten met rot.

Dat is misschien in te perken door uitdrogen, maar zo hard als bv. Mopani krijg je het niet (zou ik denken), en je moet flink geduld hebben.
Maar goed, het is niet zo'n ramp als TS verschillende visies hierop krijgt.

Ik heb vooral nagedacht over eventueel giftige stoffen van buiten af zoals schimmels enzo. Maar het kan natuurlijk ook giftig zijn van binnenuit zoals jullie zeggen. Wanneer ik weer in de bossen kom zal ik eens kijken of ik kan achterhalen van welke boom het komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan