J
Joshua1302
Guest
Beste mede forummers,
Aanstaande dinsdag (de 25e februari) krijg ik, als het goed is, mijn plantjes binnen van APO. Het is de beginnerset voor een 100x40 aquarium.
Nu heb ik het ��n en ander even opgezocht. Allereerst hoe ze eruit zien en ook wat voor soort plantjes het zijn, moeras- of waterplanten.
Nu kwam ik tot de conclusie dat de plantjes die boven water "rechtop" blijven staan meestal moerasplanten zijn en de anderen, waterplantjes. Nu heb ik gelezen dat moerasplanten lateriet, of een klei kegeltje bij de wortels zeer op prijs stellen, zo niet nodig hebben. Hieronder een lijstje van de planten die ik krijg, er achter zet ik of ik denk dat ze een kleikegeltje nodig hebben. (Lateriet heb ik niet in huis.)
1. Ludwigia mullertii [color:#FF0000]klei[/color]
2. Ceratopteris thalictroides geen klei
3. Alternanthera reineckii [color:#FF0000]klei[/color]
4. Hygrophila polysperma [color:#FF0000]klei[/color]
5. Echindorus bleheri [color:#FF0000]klei[/color]
6. Limnophila heterophylla [color:#FF0000]klei[/color]
7. Hydrocotyle leucocephala geen klei
8. Lobelia cardinalis geen klei
9. Samolus floribundus [color:#FF0000]klei[/color]
10. Heteranthera zosterifolia [color:#FF0000]klei[/color]
11. Echinodorus tenellus [color:#FF0000]klei[/color]
12. Cryptocoryne wendtii groen [color:#FF0000]klei[/color]
13. Nomaphila siamensis parvifolia geen klei
14. Eleocharis acicularis geen klei
Kunnen jullie me vertellen of ik goed zit met dit schema?
Als andere voeding ga ik Carbo en Profito gebruiken van Easylife.
Verder zou ik graag willen weten wanneer ik moet beginnen met voeding. Ook weet ik nu dat ik niet meteen moet beginnen met een dikke tien uur de lampen aan, maar het moet opbouwen. Is vier uur een mooi begin is dat te weinig? Moet ik ik elke week de tijd wat opvoeren met een uur of een half uur?
Dit is me nog een raadsel en ik wil niet zoals de vorige keer geen idee hebben waar ik mee bezig ben en de algen voeden in plaats van de planten...
Verder maak ik niet gebruik van een voedingsbodem, puur en alleen om het feit dat je die hoe dan ook na een bepaalde tijd moet vervangen. Of het nu na twee of vijf jaar is, daar wil ik absoluut niet aan hoeven te beginnen...
Aanstaande dinsdag (de 25e februari) krijg ik, als het goed is, mijn plantjes binnen van APO. Het is de beginnerset voor een 100x40 aquarium.
Nu heb ik het ��n en ander even opgezocht. Allereerst hoe ze eruit zien en ook wat voor soort plantjes het zijn, moeras- of waterplanten.
Nu kwam ik tot de conclusie dat de plantjes die boven water "rechtop" blijven staan meestal moerasplanten zijn en de anderen, waterplantjes. Nu heb ik gelezen dat moerasplanten lateriet, of een klei kegeltje bij de wortels zeer op prijs stellen, zo niet nodig hebben. Hieronder een lijstje van de planten die ik krijg, er achter zet ik of ik denk dat ze een kleikegeltje nodig hebben. (Lateriet heb ik niet in huis.)
1. Ludwigia mullertii [color:#FF0000]klei[/color]
2. Ceratopteris thalictroides geen klei
3. Alternanthera reineckii [color:#FF0000]klei[/color]
4. Hygrophila polysperma [color:#FF0000]klei[/color]
5. Echindorus bleheri [color:#FF0000]klei[/color]
6. Limnophila heterophylla [color:#FF0000]klei[/color]
7. Hydrocotyle leucocephala geen klei
8. Lobelia cardinalis geen klei
9. Samolus floribundus [color:#FF0000]klei[/color]
10. Heteranthera zosterifolia [color:#FF0000]klei[/color]
11. Echinodorus tenellus [color:#FF0000]klei[/color]
12. Cryptocoryne wendtii groen [color:#FF0000]klei[/color]
13. Nomaphila siamensis parvifolia geen klei
14. Eleocharis acicularis geen klei
Kunnen jullie me vertellen of ik goed zit met dit schema?
Als andere voeding ga ik Carbo en Profito gebruiken van Easylife.
Verder zou ik graag willen weten wanneer ik moet beginnen met voeding. Ook weet ik nu dat ik niet meteen moet beginnen met een dikke tien uur de lampen aan, maar het moet opbouwen. Is vier uur een mooi begin is dat te weinig? Moet ik ik elke week de tijd wat opvoeren met een uur of een half uur?
Dit is me nog een raadsel en ik wil niet zoals de vorige keer geen idee hebben waar ik mee bezig ben en de algen voeden in plaats van de planten...
Verder maak ik niet gebruik van een voedingsbodem, puur en alleen om het feit dat je die hoe dan ook na een bepaalde tijd moet vervangen. Of het nu na twee of vijf jaar is, daar wil ik absoluut niet aan hoeven te beginnen...