Wat is er nieuw

Doe nou niet

J

Jeroen

Guest
Goedenavond allen,

Mijn naam is Jeroen en heb twee jaar geleden voor het eerst een aquarium van 30 liter proberen te starten. Sindsdien tweemaal opnieuw geprobeerd en door schade en schande nu een enthousiast 70 liter (Juwel Primo 70) aquarium bezitter. Een aantal maanden geleden (voor de aanschaf van de Juwel) begonnen met heel veel informatie te verzamelen. Met alle kennis in twee maand verzameld de Juwel gekocht en opgestart.

Omdat ik heel erg veel informatie hier heb gevonden en nog veel meer informatie nodig heb, vond ik het zo net om mijzelf even voor te stellen (en mijn bak ffe showen). Mocht iemand benieuwd zijn naar meer details over de bak etc: heur 't wa.

Mijn bakje dag van beplanting (5 september j.l.):

IMG_0292.jpg

Mijn bak vandaag na snoeien e.d.:

IMG_0330.jpg

Groeten

Welkom, veel stenen maar staat zeker niet verkeerd.

En waar is de Crypto gebleven die linksvoor stond, die stond daar mooi namelijk, of is dat kleine stekje dat er nu staat er nog van over?

Hele gave inrichting! Enkel de neons als bewoners of verstopt de rest zich?

Welkom, veel stenen maar staat zeker niet verkeerd.

En waar is de Crypto gebleven die linksvoor stond, die stond daar mooi namelijk, of is dat kleine stekje dat er nu staat er nog van over?

Er zijn ondertussen meer mensen die het wat veel stenen vinden. Ik vind het i.c.m. het hout en de planten een woeste uitstraling geven. Dat was ook de look die ik wilde creëren en ben vooralsnog erg blij met het resultaat.

Dat kleine stekje is inderdaad wat er van overgebleven is. Hopen dat die tot een mooie plant uitgroeit, vond het een mooie toevoeging op de andere planten.

Hele gave inrichting! Enkel de neons als bewoners of verstopt de rest zich?

Ik heb momenteel 7 Neons rondzwemmen. Zodra de bak volledig stabiel is ga ik meer Neons toevoegen totdat er totaal 15 zwemmen. Of er dan nog andere bewoners inkomen is een nog niet zeker. Wil wel graag wat garnalen in de toekomst of misschien een slakkensoort. Eerst deze bak maar eens stabiel krijgen.

Dat kleine stekje is inderdaad wat er van overgebleven is. Hopen dat die tot een mooie plant uitgroeit,
Komt wel goed, meestal verslijmen de emerse bladeren, maar daar komen vanzelf weer nieuwe bladeren voor terug, kan even duren dat wel.
Zit er wat voeding in de bodem? dit is bij een nieuwe bak wel aan te raden (alleen bij die plant dan hé)

Komt wel goed, meestal verslijmen de emerse bladeren, maar daar komen vanzelf weer nieuwe bladeren voor terug, kan even duren dat wel.
Zit er wat voeding in de bodem? dit is bij een nieuwe bak wel aan te raden (alleen bij die plant dan hé)

Momenteel geen extra voeding in de bodem. Heb wel vloeibare plantenvoeding van eSHa voor de andere planten. Wat voor voeding raad je aan? Gewoon een kleibolletje of iets dergelijks erbij steken?

Zo maar het idee dat je uit het oosten des lands komt. Welkom!
Het is alvast, nu al, een prima bakje!

Zo maar het idee dat je uit het oosten des lands komt. Welkom!
Het is alvast, nu al, een prima bakje!

Correct en hallo mede Twentenaar. Thanks voor her compliment!

Correct en hallo mede Twentenaar. Thanks voor her compliment!
Helaas, wij wonen vlakbij de Regge maar net aan de verkeerde kant want zoals het Twense volkslied zegt: Er ligt tussen Regge en Dinkel een land....
Wij voelen ons Twenten maar zijn dus eigenlijk Sallanders.

Welkom hier.
Het idee met de vele stenen in je bak vind ik persoonlijk ook heel mooi, echter heb je 1 "fout" gemaakt bij de uitvoering ervan.
Doordat je stenen op je bodem liggen krijg ik een zeer sterk gemaakt gevoel.
Door de stenen meer in de bodem te steken en de bodem tussen de stenen op te hogen zal je een meer natuurlijk uitziend berglandschap krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan