C
Calla
Guest
Hallo allemaal, even een vraagje wb de pomp. De bak met 4 sluierstaarten is 266 liter en ik heb er een externe pomp ( eheim prof 3 600 liter) op staan. ( Draait nu 2 jaar) Elke week wordt er 40-50% water ververst en het water is glashelder maar er zweven altijd ` dingetjes` in...( Je ziet alles op een zwarte achterwand) elke dag ben ik met het schepnetje in de weer om de bak netjes te maken. De filters in de pomp ververs ik veel ( vlg de beschrijving teveel...) de blauwe mat elke 3maanden, de witte filtermatten elke 2maanden. De mech pro heb ik eruit gehaald en vervangen door siporax. Vorige week was ik het zat en heb de hele pomp schoongemaakt, water vervangen en WEER allemaal nieuwe filtermatten. Zelfs tussen de bakjes in nu extra aquariumwatten gedaan op aanraden van de winkel. Het scheelt iets......
Gisteren heb ik om te proberen mijn interne pomp erin gedaan en voor het eerst aangesloten. Samen met de externe wordt er nu 1800 liter per uur rondgepompt!
( grote 1250 liter, en kleine 550). Nu voor het eerst vandaag zie ik niets door het water gaan, brandschoon en glashelder! Zou deze externe pomp het niet goed doen? Hij pompt goed en en er wordt goed water in geblazen, hoe controleer je of de pomp naar behoren werkt? Hebben jullie daar ervaring in? Het zijn sluiers dus die maken rommel, maar dit is toch wel frappant.....
Volgens de winkel kan ik de externe niet beter aansluiten ( pompt linksboven het water in de bak en rechtsonder gaat het eruit...
Heel graag jullie ervaring.
Gisteren heb ik om te proberen mijn interne pomp erin gedaan en voor het eerst aangesloten. Samen met de externe wordt er nu 1800 liter per uur rondgepompt!
( grote 1250 liter, en kleine 550). Nu voor het eerst vandaag zie ik niets door het water gaan, brandschoon en glashelder! Zou deze externe pomp het niet goed doen? Hij pompt goed en en er wordt goed water in geblazen, hoe controleer je of de pomp naar behoren werkt? Hebben jullie daar ervaring in? Het zijn sluiers dus die maken rommel, maar dit is toch wel frappant.....
Volgens de winkel kan ik de externe niet beter aansluiten ( pompt linksboven het water in de bak en rechtsonder gaat het eruit...
Heel graag jullie ervaring.