Doetinchem Aquarium- en terrariumspeciaalzaak 'Nasuta'

Discussie in 'Aquariumspeciaalzaken en webwinkels' gestart door Tien, 29 jan 2012.

View Users: View Users
  1. Tien

Tien Erelid

Lid geworden:
    31 jul 2005
    In Doetinchem bij de Jumper zat een aquazaak welke niet echt goed van de grond kwam. De opstart duurde te lang het assortiment werd te langzaam uitgebreid en dat was jammer.

Maar nu ..... :D

Een nieuwe eigenaar en nieuwe idee�n nieuwe kansen.

De zaak lijkt vrij donker als je voor de deur staat van het winkelgedeelte van Aquarium- en terrariumspeciaalzaak 'Nasuta'. Maar ben je binnen dan is het een feestje. Juist door de schaarse verllichting komen de vissen in de aquaria erg mooi uit. Ik heb geen vissen gezien die niet goed op kleur waren en alles zag er gezond uit.

De lijst met criteria die beoordeeld kunnen worden:
    • Kwaliteit van het assortiment
      Uistekend, de vissen zien er erg goed uit en er is een hele mooie variatie in assortiment. Er zijn vissen maar ook garnalen, kreeften en slakken. Kortom voor elk wat wils.
      De planten bakken zijn goed gevuld en er is een mooie variatie in planten.
      Er zijn verschillende merken aanwezig voor voeding, en verzorging.
    • Breedte van het assortiment (vissen en producten)
      Lekker veel variatie, voor elk werelddeel (biotoop) is er wel wat te vinden. Ook wat soort dieren betreft een mooie variatie, vissen, slakken, garnalen, kreeften enz.
      Assortiment producten is vrij breed en van bekende merken.
      Mijn persoonlijke triomph was dat ze ook de EasyLife producten verkopen. Dit merk is in Doetinchem en omstreken niet te verkrijgen verder voor zover ik weet en ik ben er fan van :D
    • Klantvriendelijkheid
      Vriendelijk personeel, er is (natuurlijk)ook nog nieuw personeel en zij hebben nog niet alle kennis maar er wordt niet geschroomd om iets aan een ander te vragen als zij het antwoord niet weten. Personeel wat wil leren is belangrijk, en die ervaring heb ik hier al wel.
    • Service
      Ik heb nog niets voor handen gehad waarbij de service getest werd. Maar gezien het enthousiasme en de inzet van het personeel denk ik dat dit wel goed gaat komen.
    • Kennis van zaken
      De eigenaar ( ene Wouter) weet veel en is een wandelende encyclopedie. Weet alle namen van de vissen. (alleen de spelling is niet altijd correct :D ;) ). Ik moest even lachen toen ik mijn eigen vissenliefde tegenkwam onder de naam Tetraodon Travannicoricusius (of iets in die richting). Dit moet natuurlijk zijn Carinotetraodon travancoricus. Maar mensen worden zeker in de goede richting gewezen en er wordt niet zomaar afgedaan met een leuke Nederlandse naam waardoor het nog steeds onduidelijk zou zijn welke vis je nu eigenlijk ziet.
    • Prijsstelling
      De prijsstelling is gemiddeld. Niet te duur maar ook niet goedkoop. Hoeft ook niet. Kwaliteit moet betaald worden.

Kortom een zaak waar ik graag nog eens weer kom. Dan hoop ik ook Wouter eens een hand te kunnen geven. Op het moment dat ik er was, was hij druk met de opbouw van een deel van de zaak en stond achter de schermen antwoorden te geven op vragen van de jongeman welke mij aan het helpen was.

Ik had een beetje een visioen van de serie Home improvement, de man waarvan je alleen maar de ogen ziet en zelf altijd achter de schutting staat.
    homeimprovement.jpg
    :D :D

Dit is geen commentaar maar een gedachtekronkel van mijzelf ;) :D

Edit:
    Nog even dit. Op dit moment zit er veel zoetwater maar er schijnt een zeewater deel op komst te zijn. Ik ben heel benieuwd.

Ook is er een reptielen deel, welke er al net zo goed uitziet. Maar hiervan heb ik verder te weinig kaas gegeten om hier een gericht review over te schrijven.

2. mantamiep

mantamiep

Lid geworden:
    10 jan 2009
    Ik kom graag in deze winkel! Gisteren heb ik mijn aquaboodschapjes hier gedaan, maar ik kom ook graag voor Jumper zelf. Dan heb ik een excuus om even "bij de vissen te kijken", terwijl ik eigenlijk alleen kattenbakzand of zoiets nodig heb.

Het assortiment vissen is fraai en de bakken zien er erg mooi uit. Ook over het advies en de deskundigheid ben ik zeer tevreden! De jongen die er rond loopt (wouter) is een echte "vakgek" en ik klop graag met mijn vragen bij hem aan.

Verder kan ik mij helemaal vinden in de beoordeling van Tien, hierboven..

Oja, er banjert een kameleon rondjes over de bakken met waterplanten :D

3. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Is Wouter niet ook iets van bioloog?

Ik heb er alleen ramirezi's gekocht en daar ben ik altijd erg critisch op.
    Wat de ramirezi's betreft vond ik de kwaliteit niet zo heel erg goed. De dieren waren ondervoed en waren eigenlijk spierwit. Ze maken het nu redelijk goed, maar op het moment van aankoop was het niet je van het.

Verder vond ik de overige dieren er best goed uit zien.
    Wat mij vooral aansprak was de vele soorten die hij heeft zitten en dat hij inderdaad nog wil uitbreiden ook.

Ik vond de vissen relatief goedkoop te noemen.

Al met al leuk om er eens een kijkje te nemen.

4. Nasuta

Nasuta

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Hoi Harry,

Ecoloog ;) geen bioloog, maar vakgek is wellicht gepaster inderdaad.
    We zijn nog steeds druk met de opbouw, ikzelf kom weinig toe aan klanten helpen want ik wil vooruitgang boeken in de zaak voordat het echt druk gaat worden. Wat betreft de ramirezi's heb je groot gelijk.

Ik importeer alles zelf en zou Ramirez�'s ook als mooie meetwaarde van kwaliteit gebruiken, Die exemplaren die ik had waren gezond, maar slank en die waren bij aankomst wat zielig bleek ogend. Echter voor mij geen rede om ze in quarantaine achter te gaan plagen want dan moet ik ze weer overzetten en da's onnodige stress. Na een weekje goed voeren stonden ze er weer stralend bij. Feit plijft dat het geen showmodellen zijn.
    Nadeel van importeren is dat je niet alles van te voren ziet en soms even iets moet uitproberen bij een nieuwe leverancier.

Mvg,
    Wouter Olthof

[mod edit: reclame verwijderd]

5. hapemo

hapemo

Lid geworden:
    6 mrt 2010
    kom hier ook regelmatig en moet zeggen , top service daar.
    Nooit te vervelelend om iets uit te leggen.
    Keuze is super en ook tips met wat er nog binnen komt worden graag gegeven.
    Had veel problemen met mijn bak, maar door de goede uitleg en advies , alles in mijn bak top opgelost, en dat zonder te veel centen op tafel te leggen.
    Vind het zelf een van de mooiste zaken in de regio.

6. simon92

simon92

Lid geworden:
    22 aug 2010
    ik ben hier vandaag geweest en ik kon wel blijven kijken

goede service

7. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Ik moet zeggen dat de ramirezi's inmiddels het heel redelijk doen.
    Zo redelijk zelfs dat de grootse man een nestje is begonnen met een F1 vrouwtje die ik al had. De ramirezi heeft zowaar een antenne. Waar zie je dat nog. Dus het is allemaal goed gekomen.
    De komende jaren zal ik vast geen vissen nodig hebben, maar mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik zeker nog eens naar Doetinchem rijden.

8. wendylisa

wendylisa

Lid geworden:
    21 nov 2011
    ik wil toch ook even graag een reactie plaatsen

vandaag was ik weer voor de zoveelste x in de winkel en ik moet zeggen dat ik er niet meer kom
    wouter zat met zijn laptop en tel op de balie
    ben eerst effe in de bakken gaan kijken of ik iets leuks zag en of ze de vissen hadden waar ik na opzoek ben. kon ze niet vinden en dacht ik ga wouter ff vragen maar die zat nog steeds aan de tel al vanaf dat ik binnen kwam
    ik liep naar hem toe en hij zei heb je effe een momentje oh nee zij kan je wel helpen
    ik vroeg aan haar heb je deze vissen ook nou zei ze dan vraag je het aan de verkeerde en liep weg
    wouter ondertussen nog steeds aan de tel
    heb nog zo'n 20 minuten gewacht maar hij bleef bellen lekker onbeleefd

dus ik ben de winkel uitgegaan zonder ook maar enig antwoord te hebben gehad

hij liep al vaker weg als je nog bezig was met hem om de vissen aan te wijzen die ik wilde hebben
    vind het ook echt een service van niets

ik ben er helemaal klaar mee en ga weer lekker naar rhenen
    hij is nu een goede klant kwijt want ik kocht er elke week bijna elke dag wel wat en dan hebben we het niet over een paar euro

9. Chielio

Chielio

Lid geworden:
    5 aug 2009
    Dat is wel jammer, ondanks dat ik niets gekocht heb, heeft hij me zeker een half uur te woord gestaan toen ik info vroeg over schildpadden.

Dat was al een tijd geleden, en het gedeelte voor de kikkers was nog niet af, de grote wand was nog een zooitje.
    Ondanks dat alles in opbouw was, mochten we even achter het "scherm" kijken naar de schildpadden.

Voor mij heeft hij zeker een half uur tijd genomen, terwijl ik niet de indruk gaf wat te kopen.

Ik ga binenkort zeer zeker nog een keer kijken, ben benieuwd hoever ze met de wand zijn...

10. TS
    TS
    Tien

Tien Erelid

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Ik ben er gisteren weer geweest. Heb een mooie groep Danio's gekocht voor straks in de vijver.
    Hij heeft nog steeds een mooi assortiment van goede kwaliteit maar ik moet eerlijk zeggen dat door de opbouw van de rest van de zaak, het 1 en ander wat komt te versloffen. De showbakjes in het midden zien er niet uit door gebrek aan onderhoud bijvoorbeeld. Het oog wil ook wat en dit is niet verkoop bevorderend is mijn idee.

Maar ook ik ben netjes te woord gestaan door de verkoper (ja een hij maar niet Wouter), die overigens voor mij een moeder met zoon netjes te woord stond en er alle tijd voor nam. De jongeman wilde plastic planten in de bak omdat de planten toch telkens dood gingen en moeder vond dit niet mooi oid. De verkoper heeft ook netjes uitgelegd dat echte planten toch wel een voordeel had en heeft ook goed doorgevraagd tot de oorzaak van het probleem wat meer helder werd.

De jongedame die er rondloopt vind klanten schijnbaar toch niet zo belangrijk. Andere zaken zoals dingen verplaatsen en kletsen met de werkers achter in de zaak zijn voor haar belangrijker. Ze komt ook op mij helaas ook niet klantvriendelijk over. Ik wacht dan liever tot de andere verkoper vrij is om mij te helpen.

11. amlammers

amlammers

Lid geworden:
    11 okt 2011
    In mei heb ik bij deze zaak gevraagd of ze aan albino citroen tetra's kunnen komen. Dat zou kunnen en er werd een papiertje gemaakt met de woorden citroen tetra. Dus ik zeg dat ik de albino versie graag wil hebben niet de gewone. Nee dat komt helemaal goed. Weken ben ik er toen nog achteraan geweest,kreeg telkens weer te horen dat ze niet te leveren waren enz. Ik heb ze toen via iemand van het forum bij Aquarainbow in Oss besteld. En die heb ik ondertussen al een ruime maand hier zwemmen. Kom ik van de week bij Nasuta, werd mij trots verteld dat de citroen tetra's binnen zijn. Dus ik ga kijken en wat denk je?.... niks albino. Luisteren naar klanten is moeilijk maar wel aan te raden dan is de teleurstelling niet zo groot.
    Nah ja ik zal er niet gauw weer iets vragen.

Verder vind ik dat ze een prima aanbod aan vis hebben. Ik heb daar vissen gezien die ik van mijn leefdagen nog niet gezien heb. Dat is dan wel weer tof. Bakken kunnen wel wat frisser. Dat geld zeker voor de bak met planten. Het oog wil ook wat en dat is iets dat ik toch wel mis bij deze zaak.
    De zaak is nog in de opbouw dus daar kan dat natuurlijk ook aan liggen. Zoveel dingen te doen en een dag heeft maar 24 uur :)

Verder wens ik ze veel succes voor de toekomst

mvg Andr�

12. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Ik zag op TV Gelderland dat er ook gifkikkers zouden zijn? :)

13. kimmiie

kimmiie

Lid geworden:
    19 mrt 2014
    Supermooie zaak! Ben er vandaag en gisteren al geweest voor mijn aquarium en stiekem ook gewoon om even lekker te kijken. Er is inmiddels een zeewaterdeel. Ook het terrarium of wat het ook is wat vooraan in de winkel staat met kaaimannen is echt super om te zien! De aquaria kunnen nog wel wat netter, vooral het showmodel in het midden. Ik zie ook vaak dode visjes. Maar aangezien ze nog bezig zijn met opbouwen en hier echt heel druk mee zijn snap ik het wel. Maar wauw, wat is deze winkel nu al mooi ingericht! De Golf 3 die achterin de winkel staat waar een terrarium van gebouwd is; Subliem! Hoe kom je er op? Echt super. Vandaag waren ze bezig met het schildpaddenterrarium. Super om te zien! En zooooo veel keuze! Ik zou entree gaan vragen hahaha. :P

14. Harry1

Harry1

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Iemand onlangs nog bij deze zaak geweest?

15. yazman

yazman

Lid geworden:
    1 feb 2015
    ik kom daar altijd.

geweldige zaak en goed advies.

16. Ansi

Ansi

Lid geworden:
    6 nov 2015
    Ben hier nu 2 keer geweest.
    De eerste keer zo ongeveer een half jaartje geleden.
    Ik vond veel van de bakken die je ziet in het lange stuk bij binnenkomst er niet fraai uit zien, nogal vies en veel alg.
    Het achterste deel was niet toegankelijk, daar waren ze blijkbaar nog aan het bouwen of zo.
    Onlangs weer geweest omdat ik benieuwd was of het achterste deel al klaar was en hoe dat er dan uit zou zien.
    Het was nog steeds niet klaar en dus ook niet toegankelijk.
    Van wat ik hier zo lees zijn ze dus al jaren aan het verbouwen, maar nog steeds niet klaar.
    Ik vond veel van de bakken er nog steeds niet best uit zien.
    De bakken met planten waren erg vies en vol met alg en ook het gros van de planten zat vol met alg.
    Ik ging er ook heen om eventueel wat plantjes te kopen, maar zag daarvan af omdat ze er zo slecht uit zagen.
    Voor mij dus niet zo'n positieve ervaring al met al.

17. Wtjn

Wtjn

Lid geworden:
    3 feb 2016
    Nog steeds in de verbouwing. De zaak oogt wat rommelig maar kom zeker nog een keer terug want hij heeft een mooi gevarieerd aanbod van vissen die er ook goed uitzien. Vriendelijke bediening! Aanrader!

18. SuzanneM

SuzanneM

Lid geworden:
    11 apr 2015
    Ik las ergens dat deze zaak zou stoppen met het aquariumgedeelte....
    Ik wil er morgen graag heen om te kijken voor een schooltje vissen, weet iemand of ze deze nog uberhaupt hebben?

19. fukjordo420

fukjordo420

Lid geworden:
    1 aug 2018
    Ja ze stoppen daarmee. Maar ze hebben nog wel wat zitten hoor.