Donker zand cichliden


E

Erwin P

Guest
Ik ben binnenkort van plan om mijn Cichlidenbak met voornamelijk Aulonocaras van een nieuwe bodem te voorzien. Zelf zou ik graag een donkere (liefst zwarte bodem willen). Ik heb eens gevraagd bij een winkel en toen werd mij JBL Sansibar dark geadvisseerd.

https://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?JBL SANSIBAR DARK (BLACK)&productID=16910


Weten jullie of dit geschikt is voor mijn cichliden? Of wat zouden jullie adviseren?


Groetjes Erwin
 
als ik zo die 2e foto van de link bekijk, zitten er wat grovere stukjes tussen.
sommige hiervan lijken mij ook wat scherp maargoed kan je moeilijk bepalen van een foto.

zwart zand van de hornbach is ook een goeie, kijk maar in mijn handtekening naar mijn 150cm bak.
hiervan weet ik zeker dat het geschikt is :)

op de foto´s oogt het wat grijzer dan in het echt overigens, maar pikzwart is het niet.
 
Laatst bewerkt:
als ik zo die 2e foto van de link bekijk, zitten er wat grovere stukjes tussen.
Als je die tweede foto van links goed bekijkt, zie je linksboven daarin een wit vakje dat het equivalent is van 1 vierkante mm.
En dan weet je dus ook dat hoewel niet alle korrels gelijk zijn, er niks gevaarlijks aan is.
 
als ik zo die 2e foto van de link bekijk, zitten er wat grovere stukjes tussen.
sommige hiervan lijken mij ook wat scherp maargoed kan je moeilijk bepalen van een foto.

zwart zand van de hornbach is ook een goeie, kijk maar in mijn handtekening naar mijn 150cm bak.
hiervan weet ik zeker dat het geschikt is :)

op de foto´s oogt het wat grijzer dan in het echt overigens, maar pikzwart is het niet.


Mooie bak heb je! Hoe gaat het met de vissen en planten?

Het zand ziet er goed uit. zoiets zoek ik inderdaad wel. Weet je nog wat voor zand dat het was van de Hornbach?

Groetjes Erwin

Dit is mijn bak een juwel 350

E5cHGa7Vxzv9mRUW0lcbqSskY4xkPbDo.jpeg
 
Met de vissen gaat het meer dan prima.Groeien goed en eten de oren van me kop af :D ze eten ook de planten op dus das meteen een antwoord op je andere vraag :juggle:

Zand ligt gewoon op de aquarium afdeling.

Merkloze zak met colorsand schawrtz 0.4-0.8mm erop

https://www.hornbach.nl/shop/Aquariumzand-5-kg-zwart/7166119/artikel.html

Is wel vrij prijzig als je kan zien.

5kilo voor 9euro.
 
Zwart zand bij kalkstenen , rijmt niet,he...
 
Zwart zand bij kalkstenen , rijmt niet,he...

En waarom niet?
zwart of wit zand? heeft enkel te maken met een persoonlijke keuze.
Ik had eerst wit en nadien zwart zand in mijn leienbak, en persoonlijk vond ik het zwart zand het mooiste.
 
Je krijgt zwarte stranden ,door het materiaal wat afkalft. Basalt, bijvoorbeeld.
Rode stranden van lavasteen.
Heb je kalksteen ,krijg je witte stranden..
Dat is wat ik bedoel.
 
Met de vissen gaat het meer dan prima.Groeien goed en eten de oren van me kop af :D ze eten ook de planten op dus das meteen een antwoord op je andere vraag :juggle:

Zand ligt gewoon op de aquarium afdeling.

Merkloze zak met colorsand schawrtz 0.4-0.8mm erop

https://www.hornbach.nl/shop/Aquariumzand-5-kg-zwart/7166119/artikel.html

Is wel vrij prijzig als je kan zien.

5kilo voor 9euro.


Probeer eens komkommer. planten kan alleen valesneria. of andere harde plant.
 
Probeer eens komkommer. planten kan alleen valesneria. of andere harde plant.

komkommer krijgen ze al, maar kan het wat vaker geven.

die vallisneria ga ik is proberen, kijken of dat wel wil :)
 
En waarom niet?
zwart of wit zand? heeft enkel te maken met een persoonlijke keuze.
Ik had eerst wit en nadien zwart zand in mijn leienbak, en persoonlijk vond ik het zwart zand het mooiste.


Ik zou ook voor zwart gaan maar ja dat is persoonlijk.
 

Terug
Bovenaan