Donkergrijze bodem voor corydoras


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Ik ben op zoek naar een donkergrijze bodem.
Iets in deze aard: https://www.aquastorexl.nl/jbl-mana...1J389QXAHvzGKB5eLdiQCU2uEoe6QbtRoCTgEQAvD_BwE

Maar ik heb ook corydoras. Ik vermoed dat deze korrel te groot is voor hun?
Zo ja zal ik waarschijnlijk filterzand moeten nemen. Bestaat er een donkergrijze filterzand?

Of is het mogelijk m'n aquarium met de korrels uit de link te vullen, maar een deel met filterzand voor de corydoras zodat ze alsnog in dat kleine stukje hun vinnen kunnen schrobben?
 
Corydoras hebben het zand niet nodig om hun vinnen te schrobben, corydoras hebben het zand nodig om te kunnen grondelen zonder dat hun bekdraden beschadigen, ze zoeken hun eten in de bodem door middel van het zand op te zuigen en te zeven door hun kieuwen, dus een klein stukje zand is echt not done en veel te weinig voor ze
 
De Hornbach verkoopt in diverse kleuren Aquasand en wellicht is dat iets voor je.

Bedankt! Deze gaat hem worden denk ik!

Hoeveel kg voor mijn 60l bak? 30kg?
 
Bedankt! Deze gaat hem worden denk ik!

Hoeveel kg voor mijn 60l bak? 30kg?

Heb ik ook gehad, vond het prima zand!

30kg? nou als je de bak tot de helft wil vullen wel :DD
volgens mij moet je aan 10kilo genoeg hebben, althans dan ga ik er even vanuit dat je een aquarium met een oppervlak van 60x30 hebt.
 
Top. Is besteld. Ik ga hem wel eerst moeten uitwassen. Gewoon eerst in een emmer doen, douchekop erin, beetje ronddraaien met de handen, en water laten uitlopen?
 

Terug
Bovenaan