Do's and don't s


Ik heb eigenlijk altijd een zuurstofpompje in mijn aquarium. Het is niet zozeer dat die bubbels zelf zuurstof toevoegen maar door de opwaartse beweging wordt er ook water mee omhoog gezogen. Zo krijg je een erg lekkere bodem naar oppervlakte stroming.
Alleen de term zuurstofpomp is dus misleidend want het haalt de lucht uit de omgeving waar de pomp staat en is het dus geen zuurstofpomp maar luchtpomp
 
Alleen de term zuurstofpomp is dus misleidend want het haalt de lucht uit de omgeving waar de pomp staat en is het dus geen zuurstofpomp maar luchtpomp
Geen idee waarom ik altijd de term 'zuurstofpomp' gebruik maar je hebt helemaal gelijk, luchtpomp moet het zijn :)
 
Ik heb altijd mijn uitstroom schuin naar boven gericht en daardoor golft het oppervlakte water, maar is t dan nogsteeds nodig om een luchtpompje toe te voegen....?
Of is t alleen maar voor dat t leuk oogt?
 
Een luchtpomp is onnodig voor alle hierboven genoemde zaken (oppervlaktebeweging) (stroming naar boven) als je filtering goed is, ikzelf gebruik nooit een luchtpomp in het aquarium tenzij ik nitriet meet, dan ververs ik water en hang er een luchtsteen en dan met een dag is de nitriet weg, en als ik bepaalde benodigdheden heb die op lucht werken (eggtumblers bijv.) dus een luchtpomp achter d ehand hebben is handig voor zonodig maar voor vast niet
 
Een luchtpomp is onnodig voor alle hierboven genoemde zaken (oppervlaktebeweging) (stroming naar boven) als je filtering goed is, ikzelf gebruik nooit een luchtpomp in het aquarium tenzij ik nitriet meet, dan ververs ik water en hang er een luchtsteen en dan met een dag is de nitriet weg, en als ik bepaalde benodigdheden heb die op lucht werken (eggtumblers bijv.) dus een luchtpomp achter d ehand hebben is handig voor zonodig maar voor vast niet
Top, bedankt!
 
Luchtpomp in aquarium inderdaad geen must maar zou wel eens een grote curver of speciekuip en luchtpomp aan schaffen voor het geval je zieke vis heb dat je deze in curver kan zetten met luchtpomp. Zo iets gebeurd altijd op feestdag of weekend en erg lastig als je niets in huis heb.

Zou ook geen grote luchtstenen nemen die in de buurt van je ramen hangt. Tijdens paaien of grondelen en slaan die sukkels met staart tegen steen en die geeft dan een klap op je raam. Erg eng vooral als het van die grote luchtstenen zijn. Bij ali express heb je heel goedkoop van die bubbelgrodijnen of soort van buizen. Dit handiger. EHEiM douchekopjes ook niet aan te raden. Verwonden ze zich aan. Pomp is goed maar dan de mee geleverde kopjes met zuignap niet gebruiken
 
Euhm ik dacht aan een klein belletjes gordijn aan de andere kant van de spraybar om daar wat meer beweging in t water te krijgen....
 

Terug
Bovenaan