Wat is er nieuw

Doseerpomp aansluiten op filterslang

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stefanf90
  • Startdatum Startdatum
S

Stefanf90

Guest
Ik heb een vrijstaande aquarium met een open bovenkant. Graag zou ik hier een doseerpomp op willen aansluiten maar het liefst laat ik de slangetjes niet naar de bovenkant van het aquarium lopen. (verstoort het zicht van het aquarium). Ik heb nu namelijk enkel 2 slangen naar de bovenkant lopen: ��n voor de instroom en ��n voor de uitstroom van het filter.

Is het daarom mogelijk om een doseerpomp ergens tussen het filter en de uitstroom van het filter te plaatsen? Zo ja, wat voor onderdelen heb ik hiervoor nodig.

Ik kan hier zeer weinig over vinden op internet.
 
Je hebt T-stukken die aan 2 kanten de diameter van de slang hebben en een ter groten van een luchtslang.
Weet zo niet hoe ze heten maar denk dat deze wel voor jou doeleinde bedoeld zijn.
Wel moet je opletten dat er geen vacuum ontstaat op de kleine tule maar denk dat dit geen probleem is.
 
Stefanfr zei:
Je hebt T-stukken die aan 2 kanten de diameter van de slang hebben en een ter groten van een luchtslang.
Weet zo niet hoe ze heten maar denk dat deze wel voor jou doeleinde bedoeld zijn.
Wel moet je opletten dat er geen vacuum ontstaat op de kleine tule maar denk dat dit geen probleem is.

Deze bedoel je denk ik...
 
Bedankt hier kan ik wel wat mee. Binnenkort eens uitproberen.
 
Constructie zal niet werken..
 
@Tom zei:
Constructie zal niet werken..

beetje onderbouwen waarom niet , zou fijn zijn 😉

ik denk ook dat het niet werkt, ik denk dat je pomp er water in drukt
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan