Wat is er nieuw

Dr Bassleer biofish-food.

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Hoi hoi.
ik kreeg net een test zakje Dr Bassleer visvoer Acai. Ik hoorde zo hier en daar wel goede dingen over. Maar wat is jullie ervaring, en is er ook een soort wat geschikt is voor een Betta?
Alvast bedankt

Op zich zijn alle soorten bassleer voer geschikt voor een betta, echter gaan ze allemaal vrij snel zinken.
Al m'n vissen zijn hier zot van bassleer (behalve de springbaarzen, die eten enkel diepvries)

Hier de gewone bassleer en de garlic. Vissen eten het heel goed.

Toevallig ook mee gestart sinds een maand. Na de verhuizing zaten m'n vissen eerst in quarantaine (om langzaam te wennen aan nieuwe waterwaarden) en ben toen gestart met Bassleer FORTE. Deze variant versterkt het immuunsysteem van de vis en dat leek mij wel handig gezien de vis bij het verplaatsen toch wat stress ervaren. Zit tevens probiotica in. Ben van mening dat je het best kan zorgen dat de vissen zichzelf kunnen beschermen met een goed werkend immuunsysteem door middel van kwaliteitsvoer dan door middel van 'preventieve' kuurtjes met medicijnen. Is bij de mens ook zo. Misschien dat ik nog wel een keer een topic ga weiden over darmflora in relatie met het immuunsysteem. Doen ze op m'n werk veel onderzoek naar bij de mens en heb hierover ook al het een en ander over gezien (voor vis uiteraard :cooll:) in filmpjes van diezelfde dr. Bassleer.

Verder heb ik de regular. De vissen (Corydoras en roodneuszalmen) aten het gelijk 🙂 . Als ik over een tijdje cichliden neem ga ik deze hier ook op zetten (wellicht nog wel met een andere soort). Tevens viel het mij op dat m'n roodneuszalmen nog nooit zo'n vuurrode kop hebben gehad. Of dit nou door het voer komt of door de nieuwe bak weet ik niet. Kortom erg tevreden en zal het blijven gebruiken.

Verder wissel ik gewoon af en gebruik ik granulaat, vlok, tabs en wat gedroogde daphnia's en artemia's van het merk SERA wat ik voorheen ook altijd gebruikte. Diepvries/levend ben ik nog beetje huiverig voor maar naar mijn inziens niet per se nodig qua voedingswaarden gezien het bovengenoemde voer alles (zeker gecombineerd) moet bevatten.

Gr
Stefan

Fijn voer. Ik voer hier Acai, Garlic, Regular en chlorella. Die laatste zijn voor de bodembewoners.
Ik ben erg tevreden over Bassleer voer. Niet heel duur en de vissen kleuren er mooi op 🙂
Daarnaast voer ik ook diepvriesvoer, groente, fruitvliegjes en garnalenlollies etc.

Intressant dat Dr Bassleer voer en hoor er links en rechts goede verhalen en heb al eens een aantal keren sites bezocht die het verkopen.
Gebruik nu nog steeds HS Flakes en TetraMin flakes die alle vissen hier grettig opeten inclusief de Discus vissen die het ook gewoon goed pakken, er schijnt ook goed Discusvoer te zijn van Dr Bassleer.
HS Artemia flakes doen het hier ook goed net als Artemia pellets, HS spirulina pellets voor de Cory's met bij voeren van diepvries o.a Artemia, Goodheart Discus spirulina/color/garlic.
Tja het heeft niks met Betta voer te maken natuurlijk maar het heeft wel mijn intresse gewekt om eens wat van Dr Bassleer te gaan proberen.

Bedank voor alle reacties!
Ik was al van het begin af aan voor afwisselende variatie aan het zorgen, met niet al het goedkoopste voer (dacht dat we al vrij goed op weg waren). En toch vind ik het maar wat interessant hoor.
zelf ben ik nu van plan om een klein startes pakketje te bestellen. Waaronder
Regular en Chlorella. En dan nog voor de Betta cavar en voor de bodem visjes de green.

als ik het zo hier en daar hoor. Zijn wel alle soorten te gebruiken bij de vissen. Zelfs de Betta’s zouden er dol op zijn.

@Stefan Akerboom de Matrine en Moringa werden ook al genoemd in samen hang van de spijsvertering

Ik weet dat het Bassleer voer onder wat minder hete omstandigheden wordt gemaakt waardoor er minder vitamine verlies is. Ook komt de vitamine coating na het verhitten (bakken,braden, BBQ-en of whatever 😜) over het granulaat heen. Die vitaminen blijven dan beter dan als ze nog verhit worden.

Het schijnt dat bij veel visvoermerken de coating met vitamines voor het verhitten gebeurt. Maar ik heb dit eigenlijk niet nagezocht. Kan ook een commercieel verkoop praatje zijn.
Anyway ik ben tevreden over het voer 😁👍🏻 het is ook niet duur gezien hoe lang je met een potje doet.

@LaLizzerd dit dacht ik ook eerst. Aangezien alles met mooie verkoop praatjes word verkocht.

Ik heb eenvoer automaat waar eennmix van bassleer in zit. Regular acai garlic dat door elkaar geschud en ook wat fluval bugbites . Dat is hun ochtend voer

nu alleen er nog uitkomen, of het diepvries voer echt goed is. Of zelfs beter kan :stars:

Ik gebruik het al jaren en enkel positieve ervaringen mee

Nu bijna 1 week 3 soorten in huis en twee proefzakjes. Het is een feest!
Een proefzakje Acai de n de vissen hebben letterlijk feest 😆 Normaal zijn de Corys relext en rustig rond aan het zwemmen, maar na de Acai hebben ze last van een Hypo moment.
echt leuk om te zien hoe gek ze erop zijn.
zelfs de Betta laat zijn diepvries voer staan, voor een korrel Bassleer voer

Zinkt te snel.
Wordt hier amper gegeten

Hier ook alleen maar goede ervaringen. Ik dacht dat Hikari goed werd gegeten tot ik Bassleer begon te voeren...
Het is inderdaad zinkend voer maar hier drijft het lang genoeg om de Nannostomus goed te laten eten.

welke korrelgrootte geef je?
Geen idee, ik heb het niet meer, ik kreeg steeds van die probeer zakjes wanneer ik iets bestelde bij DeVisvoerWebWinkel.
Morgen verwacht ik weer een pakketje van hun, misschien zit er weer een probeer zakje bij.

De probeer zakjes zijn hier maar L

hier zakken ze iets sneller dan de Hikari betta Korrels

Geen idee, ik heb het niet meer, ik kreeg steeds van die probeer zakjes wanneer ik iets bestelde bij DeVisvoerWebWinkel.
Morgen verwacht ik weer een pakketje van hun, misschien zit er weer een probeer zakje bij.
Die zijn idd meestal L of soms eens M
Mijn ervaring is dat de M iets langer durft blijven drijven. En wees gerust, ook grotere vissen eten daar vlot van.

Ik heb tamelijk wat oppervlakte stroming en laat ons zeggen dat de eerste korrels M zakken na 30 a 40 sec .

Hier ook de m en die blijft wel even op de oppervlaktespanning liggen. zinkt ook vrij traag, al eten mijn visjes het net zo goed van de bodem dus maakt mij niet zoveel uit.
Vind het opzich fijn voer en de visjes eten het graag genoeg.

Ook hier Raoel....in eerste instantie weigerden ze dat voer, toen eens twee dagen niets gegeven en basleer caviar gevoerd.
Eentje begon, de ander volgde en op dit moment snoept de heft van de bezetting aan de caviar. ( een heb ik alle soorten korrels van bassleer in huis)
2 stuks zijn juist echte scharelaars geworden door dat voer....ze zoeken tussen de bladeren en wortels naar korrels....maar de corydoras zijn hier sneller in 🙂
Het voer ruikt in ieder geval goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan