Wat is er nieuw

Draadalg, hoe erg is het?

Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
21
Hi!

Momenteel heb ik twee aquaria. De één is 40L en bevat tijdelijk neon tetra's. Ik heb die zo'n twee weken laten indraaien, aangezien het mijn eerste keer was en niet precies wist hoe en wat. Mijn nieuwe aquarium van 70L laat ik de komende vier weken indraaien. Echter heeft mijn 40L aquarium enorm veel draadalg. Als ik het weghaal is het de volgende dag al terug. Nu moet ik wel toegeven dat er op dat kleine aquarium wel een enorm felle lamp zit, maar zoals ik zei is het tijdelijk. Ik heb al met een satéprikker geprobeerd het weg te halen, met een tandenborstel en met m'n hand, maar het is m'n enige plant en hij mag eigenlijk niet weg. Vind het zonde om een plant voor een paar weken te kopen. De vissen doen het wel prima. Ik verwissel wekelijks 30-40% van het water. Wat is een tijdelijke goede oplossing? De nieuwe bak is al bezig.
 
Ja dat zal inderdaad liggen aan teveel licht momenteel. Kun je niet het licht dimmen met drijvers of iets op de afdekruit leggen als dat kan zodat het wordt gedempt?
 
Ja dat zal inderdaad liggen aan teveel licht momenteel. Kun je niet het licht dimmen met drijvers of iets op de afdekruit leggen als dat kan zodat het wordt gedempt?
Dimmen kan helaas niet, misschien wel er iets voor doen zodat het niet te fel is zonder dat het zal branden of iets dergelijks. Deze heeft namelijk geen deksel (het aquarium) en de ander wel met een strip ingebouwd.
 
Kun je de lamp niet wat verder weg plaatsen? Of vervangen door een bureaulampje oid?

Bovendien, je bent je andere bak al aan het indraaien toch? Waarom zet je je plant niet over? zorgen voor voldoende waterbeweging, uitstroom ff boven waterpeil en je tijdelijke bak redt het wel even.
 
Kun je de lamp niet wat verder weg plaatsen? Of vervangen door een bureaulampje oid?
Ben bang van niet, zit een grote schoef in om 'm ergens op vast te draaien. Kan niet omhoog oid, maar ik zal eens kijken om te dimmen met bakpapier zoals iemand zei. De lamp op mijn 70L is wel wat minder fel, dus hopelijk gebeurt het daar niet.
 
Ben bang van niet, zit een grote schoef in om 'm ergens op vast te draaien. Kan niet omhoog oid, maar ik zal eens kijken om te dimmen met bakpapier zoals iemand zei. De lamp op mijn 70L is wel wat minder fel, dus hopelijk gebeurt het daar niet.
Dan kun je 'm toch vervangen door een bureaulamp?
 
O twee monitoren heb ik ook. En een pc-kast ernaast met led fans, bureaulamp, tafellamp en diverse ledstrips rond m'n bureau. Alleen nog spotjes aan 't plafond en dan is de kermis wel compleet.
 
O twee monitoren heb ik ook. En een pc-kast ernaast met led fans, bureaulamp, tafellamp en diverse ledstrips rond m'n bureau. Alleen nog spotjes aan 't plafond en dan is de kermis wel compleet.
Volgens mij ben je de muziek dan nog vergeten :DD 😉
 
Begrijp ik het goed dat dit bakje er maar tijdelijk staat? Zou me er dan niet te druk om maken en gewoon regelmatig verwijderen.
 
Begrijp ik het goed dat dit bakje er maar tijdelijk staat? Zou me er dan niet te druk om maken en gewoon regelmatig verwijderen.
Ja klopt, komende 4 weken. Daarna gaan ze in de 70L die ik helemaal heb ingericht. Makkelijke planten, dragon stones etc.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan