Draadalg op achterwand

H

Hustlerpuppies

Guest
Hola,

Ik heb een Juwel 120 overgenomen met een 3d achterwand.Op de achtergrond zit een soort donkere draadalg het zijn net stukje vlas.
Ik heb geprobeerd ze weg te borstelen maar krijg ze eigenlijk alleen los tussen m'n nagels of met een pincet..

Iemand advies om dit weg te krijgen of moet ik het aquarium maar gewoon opstarten en hopen dat m'n ancistrus,ottocincli en platy's het opeten of dat het afbreekt.

Alvast bedankt.
 
Ik ben een beginner wat gezelschap aqua betreft hopelijk kan het forum me helpen.
 
De Lido 120 van m'n vorige topic draait goed.
Nog bedankt Jessica.
 
Dit zijn de stukjes alg die ik met pincet heb los getrokken.
 

Bijlagen

  • IMG_20210710_234551.jpg
    IMG_20210710_234551.jpg
    27.4 KB · Weergaven: 84
Lijkt me iets van baardalg toe en je kan het als de bak leeg is insmeren met carbo of waterstofperoxide zodat het in elk geval goed doodgaat.
 
Ik zou hem eruit halen en een poster aan de buitenkant doen. Geeft je meer inhoud en super makkelijk in onderhoud. Als je toch een 3d achterwand wil zou je er ook een nieuwe in kunnen zetten.
 
Tja ik hou ook niet van achterwanden en werk ook met posters maar goed smaken verschillen.
 
Easy carbo mengen met water en inspuiten? Hoeveel carbo?Hoe haal ik zo'n wand eruit krijg je al die overtollige kit nog wel van het glas af dan.
 
Het interne Juwel filter zat vast met conexo en heb ik eruit gehaald met een plamuur mes maar die achtergrond zit echt vast met zeer veel kit.
Loskrijgen zal wel lukken maar al die extra kit krijg je dat wel weg zonder schade?
Ik zou dan een poster kunnen nemen of het aquarium zwart spuiten met een spuitbus .
Of gewoon doorzichtig laten tegen de kleur van de muur is ook niet lelijk.
 
Easy carbo mengen met water en inspuiten? Hoeveel carbo?Hoe haal ik zo'n wand eruit krijg je al die overtollige kit nog wel van het glas af dan.
Ik zou het puur aanbrengen zodat het even goed kan inwerken als de bak leeg is.
 
Iemand nog advies over het verwijderen van zo'n ding krijg je al die kit resten weg?
 
Terug
Bovenaan