draadalg

M

martijnb

Guest
mijn aquarium draait nu ruim een week, de draadalg komt nu flink opzetten..
voornamelijk op het hout wat ik er in heb zitten, ook enigszins op mijn Java varen..
(groeit elke dag weer aan met een goede 2a3 cm)
elke dag zuig ik het af wat ongeveer 10 liter water kost, deze word ook gelijk weer aangevuld..
de waterwaarden zijn,
ph-6,5 a 7
no3-0
no2-0
po4-2
nh4/3-0,5
kh-6
gh-7
ch-0
fe-0,1
co2 via continu mooi lichtgroen
verlichting nu 8 uur
dennerle plant tl t5 54w
daglicht tl
zit er voor de "geleerden" iets tussen wat de draadalg zou kunnen veroorzaken en wat ik moet doen om het te remmen of stoppen?

mvg martijn
 
Wacht nou eerst de 3 indraaiweken af.
Met een week is nog weinig gebeurt.
No2 =0
No3 =0.
Als No3 > 10 gaat het goed.
 
Dus niks doen en elke dag manueel blijven verwijderen is het advies?
Zou het namelijk zonde vinden als het de klauwen uitloopt waardoor ik de planten verlies..
 
Heb je verder goede stroming want met deze waarden heb je genoeg co2. Ik denk dat je met strips test en die zijn niet erg betrouwbaar.
geef je plantenvoeding??
 
De draadalg weg blijven halen ,is wel nodig.
Draadalg in het aquarium: oorzaak & bestrijding - Aquascaping-blog

Draadalg is meestal het gevolg van onvoldoende CO2 in het aquarium, weinig voedingsstoffen of een ammoniumpiek. Ontdek hier hoe je draadalg bestrijdt.
www.aquascaping-blog.com/draadalg
 
jessicapilon zei:
Heb je verder goede stroming want met deze waarden heb je genoeg co2. Ik denk dat je met strips test en die zijn niet erg betrouwbaar.
geef je plantenvoeding??
Ik heb bewust een ferme stroming..alles "danst"
Plantenvoeding word ook gebruikt, bij de opstart de geadviseerde hoeveelheid toegevoegd
(Profito)
Alle tests zijn gedaan met de Sera aqua test box
 
Bertus zei:
De draadalg weg blijven halen ,is wel nodig.
Draadalg in het aquarium: oorzaak & bestrijding - Aquascaping-blog

Draadalg is meestal het gevolg van onvoldoende CO2 in het aquarium, weinig voedingsstoffen of een ammoniumpiek. Ontdek hier hoe je draadalg bestrijdt.
www.aquascaping-blog.com/draadalg
CO2 was ook mijn gedachten maar die is dus ruim voldoende volgens de Colombo CO2 indicator..neigt eerder naar hoog als goed qua kleur en word goed verdeeld in de bak
Zal in ieder geval dagelijks blijven afzuigen
 
Terug
Bovenaan