Wat is er nieuw

Dragonstone vraagjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb een Dragonstone laatst gehaald en die wou ik afgelopen weekend gebruiken.
Maar hij blijft maar vuil afgeven.
Het is echt gruis, gecombineerd met zand.
Rood-achtig van kleur.
De steen zelf is ook bruin/rood-achtig van kleur.

Het werd uiteindelijk wel minder, maar nu als ik hem weer onder de kraan doe, blijft hij dus vuil afgeven.
Elke keer wat minder, maar het blijft doorgaan.

Hoort dat zo bij die stenen?
Moet je die heel lang afspoelen?

Wat me ook opviel, was dat je de steen af kon brokkelen.
Zijn die stenen zo zacht dan?
Ik kon er met gemak stukjes afbreken.

Heb hem nu niet gebruikt nog, omdat hij af blijft geven.

Is deze steensoort sowiezo wel geschikt voor een gewoon gezelschaps-aquarium?

Moet goed worden schoongemaakt ja.. is even een klus.. al moet je prutsen met gereedschap om de pulp eruit te halen.
Zou er zelf niet te moeilijk over doen.. goed schoonmaken en de bak in..

Die stenen trekken ze uit de klei vandaan dus elk spleetje en kiertje zit ermee vol idd.
Lekker mee onder de douche nemen en flink met de douchekop sproeien! 😉

Ga ik straks nogmaals een poging wagen 🙂

Maar de steen blijft niet afgeven, toch?
Heb geen zin in verkleurd water namelijk, of vervuild water.

Als ze schoon zijn niet hoor.

En als er al een beetje klei voor kleuring zorgt dan zal dan vrij snel neerslaan.

Heb je hem wel getest op kalk ik had laatst een steen uit de LFS die geschikt zou zijn voor een aquarium een achteraf toch flink kalk bevatte
testen doe je met wat azijn als het bruist zit er kalk in de steen waar jij over praat lijkt op de steen die ik had

Met hoge drukspuit afspoelen.
Dit werkt perfect, zo krijg je al het vuil eruit.
Heb ik zelfs ook gedaan met bijna 20kg drakensteen.

patty776 zei:
Heb je hem wel getest op kalk ik had laatst een steen uit de LFS die geschikt zou zijn voor een aquarium een achteraf toch flink kalk bevatte
testen doe je met wat azijn als het bruist zit er kalk in de steen waar jij over praat lijkt op de steen die ik had

Deze met kalk kan perfect in een aquarium. 😉
je kan best wel aangeven aan de verkoper welk soort van bestand je hebt, er zit veel verschil in van waterwaarden tussen bv. een Malawibak, een Zuid-Amerikaans biotoop of een gewone gezelsschapsbak 🙂

luc zei:
Deze met kalk kan perfect in een aquarium. 😉
je kan best wel aangeven aan de verkoper welk soort van bestand je hebt, er zit veel verschil in van waterwaarden tussen bv. een Malawibak, een Zuid-Amerikaans biotoop of een gewone gezelsschapsbak 🙂

Ik had hem in een bak zitten waar ik een lage ph waarde wens dan is het niet zo gunstig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan