Wat is er nieuw

Drie discussen in meterbak: kan dat?

Jacobus

Well-known member
Lid geworden
6 maart 2013
Van een vriend kan ik een drietal discusvissen overnemen. Het zijn volwassen exemplaren (1 x 'Ocean Green', 1 x 'Red Pigeon Blood' en 1 x Royal Turquoise').

Nu heb ik een meterbak staan die is ingedraaid. Ik heb alleen nog geen thermostaat. Mijn vraag is: kan ik ze toch al plaatsen? Er is namelijk enige haast bij!

Kort maar krachtig NEE
Veel te klein

Ik moet helaas met Oscar mee gaan... 🙁

Ik zou er niet aan beginnen. Is je bak wat te klein voor. Of hij moet 100x80 of meer zijn

veeeels te kleine bak

Richvio zei:
Ik zou er niet aan beginnen. Is je bak wat te klein voor. Of hij moet 100x80 of meer zijn
Enige serieus te nemen antwoord tot nu toe.

De rest is ongenuanceerd (want misschien is de bak wel 80 diep) en overdreven ("veel" / "veeeels").

~ Ivo

In een gemiddelde meterbak is dit geen optie.

Mascha&Ivo zei:
Richvio zei:

De rest is ongenuanceerd (want misschien is de bak wel 80 diep) en overdreven ("veel" / "veeeels").

~ Ivo

Jij weet natuurlijk ook wel dat een bak met die maten nauwelijks zal voorkomen, dus zo erg serieus te nemen is dit antwoord nu ook weer niet

AquaVISie zei:
(...), dus zo erg serieus te nemen is dit antwoord nu ook weer niet
I beg to differ, want mijn opmerkingen hebben wel degelijk het beoogde effect gesorteerd:

jessicapilon zei:
Met de nodige nuance en zonder overdrijvingen - precies waar ik op doelde 🙂

~ Ivo

ons een beetje de les lezen Ivo? 😀
Grapje hoor

Jacobus zei:
Er is namelijk enige haast bij!
Welke reden van haast is er?

~ Ivo

AquaVISie zei:
Mascha&Ivo zei:
Richvio zei:

~ Ivo

Jij weet natuurlijk ook wel dat een bak met die maten nauwelijks zal voorkomen, dus zo erg serieus te nemen is dit antwoord nu ook weer niet

Wil je zo,n bak hebben dan ? Weet er 1 te koop staan en ik weet een jongen die hier discussen in houd. Dus wat is hier niet serieus aan?

Is het tijdelijk,of wordt het een permanente huisvesting?

Ik ben niet helemaal eerlijk geweest. Ik heb de discussen als overgenomen (stom :stom: ), en het is inderdaad wat krap!

Maar nu ik wat water uit de bak heb gehaald, lijkt het toch wat beter met ze te gaan!

Uploaden lukt FF niet, daarom maar even zo. Klik nogmaals om te vergroten:

Foto huidige situatie

:6 Ik HAAT 1 april 😀

Lol.....hij is geslaagd gezien het commentaar.

😀 :thumbs:

Mascha&Ivo zei:
AquaVISie zei:
(...), dus zo erg serieus te nemen is dit antwoord nu ook weer niet
I beg to differ, want mijn opmerkingen hebben wel degelijk het beoogde effect gesorteerd:

jessicapilon zei:
Met de nodige nuance en zonder overdrijvingen - precies waar ik op doelde 🙂

~ Ivo

Wanneer men zegt dat de bak 1 meter is of 30 cm dan ga ik voor het gemak altijd uit van de gemiddelde bakken die men heeft staan van 1 meter of 30cm.
Natuurlijk kunnen er incidentele afwijkingen zijn, maar ja dat is in de regel niet aan de orde.
Vandaar dat ik durfde te zeggen dat 1 meter te krap is.

Maar goed de TS kan hier weer van leren natuurlijk 😉.
We maken allemaal fouten hoor.

Hahaha 😀

Koos :petjeaf:

Goed gedaan, Jacobus!
Topper!

:iloveyou:

Dank! Ik was van plan de grap nog iets uit te bouwen, maar de discussie werd zo serieus en verhit dat ik de clou eerder heb prijsgegeven.. Voelde me bijna schuldig namelijk, ha ha!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan