Wat is er nieuw

Driftwood

• Onderwerp starter Onderwerp starter IlonaManon
  • Startdatum Startdatum
I

IlonaManon

Guest
Hallo!

Ik heb net 2 stukken Driftwood gekocht voor in mijn aquarium.
Nu kwam ik op internet iemand tegen die het ging koken en iemand die het en tijd in gewoon water liet liggen.

Wat is het beste wat ik kan doen?

Groetjesss
Ilona

Gewoon in het water leggen tot het bezinkt, en dat kan even duren, afhankelijk van de grote dagen tot weken.
Leg er wat op zodat het zinkt.
Koken kan de structuur veranderen en problemen veroorzaken.

Met koken maak je de structuur kapot. Je kan het gewoon laten inwateren en eventueel met heet water afspoelen.
Ik laat het vaak in een emmer inwateren omdat het in de regel nog drijft.

Dus gewoon even afspoelen en hop in het aquarium of emmer met water?

Groetjes
Ilona

Afspoelen, eventueel met warm water, en gewoon het aquarium in, dan heb je gelijk de tijd om het nog eens om te draaien of te veranderen tot dat je de juiste scape hebt gevonden.

Top bedankt!
Afgespoeld en er in gedaan en ligt al op de bodum!

Groetjes
Ilona

:thumbs: en succes.

p.s. vergeet niet om hier wat foto's te laten zien, daar zijn we dol op 😀

TonHageraats zei:
Afspoelen, eventueel met warm water, en gewoon het aquarium in, dan heb je gelijk de tijd om het nog eens om te draaien of te veranderen tot dat je de juiste scape hebt gevonden.

Vaak drijft het hout nog en daarom laat ik het inwateren of ik verzwaar het als dat kan.

driftwood is volgens mij hout wat zo zwaar is dat het meteen zinkt, heb het ook in mijn bak zitten.

verzwaren of inwateren zal niet nodig zijn, behalve dat ik mijn hout in het begin heel veel kleur vond afgeven.

heb m daarom eerst 2 weken in een bak gelegd waar elke dag nieuw kraanheet water inging.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan