Wat is er nieuw

Drijfplant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

een korte vraag, waarschijnlijk heel snel te beantwoorden.
Maar heb een drijver besteld bij Aquaplantsonline. Weet iemand toevallig of zij slakkengif gebruiken? Of kan ik de drijvers gewoon in de bak leggen? Het zat verpakt in een terracota bloempotje, kunnen deze eventueel in het aquarium als holletje voor de garnaaltjes ofzo?

Bedankt!

Je bedoeld je drijfbamboe neem ik aan he??
Ik zou geen risico nemen en het even 2 of 3 dagen weken in een emmer. Je kan beter geen risico nemen vindt ik.
Als je het potje goed schoonmaakt kun je een terra cotta potje wel gebruiken hoor.
Leuk dat je je plantje al hebt hoor.

Hmm twee tot drie dagen.. Ga een weekend weg 😛 en dan kan ik het niet verversen enzo.. Bij de LFS weet ik dat het goed zit, maar via zo'n online zaak. Heeft iemand anders daar wel eens wat besteld? Ja het is trouwens drijfbamboe!

Lastig,denk zelf van niet omdat slakken over het algemeen de voorkeur hebben voor zachte bladeren en is bamboe niet maarja...

Ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met sterfte van planten van deze webshop.

Welke garnalen heb jij Mandy?

Blue fairy's 😉

Hmm, was net aan het uitspoelen en er viel een heel klein slakje van de plant af, betekent het dan dat ze niet behandeld zijn met slakkengif?

Misschien wel een dood slakje 😉

Hmmmm 😛 je maakt het me niet makkelijk.

Kan op een makkelijke manier hoor,gewoon in je bak doen en de komende uren voor het glas gaan zitten.
Gaan de garnalen als een gek door de bak zwemmen en op de bodem liggen stuipen snel de plant uit de bak en 75% verversen en anders is het goed! 😉

Hmmm ze zijn dan niet direct 'dood'?

Niet in 1 klap normaal gesproken maar ze vergiftigen langzaam door het gif.

Ligt er nu 20 minuten in, garnalen gaan gewoon nog rustig door de bak, niets raars aan de hand.

Geen uitval, geen gekke dingen. Fijn 🙂

Mooi Rick!

Ik John?? 🙄

Seabait zei:
Mooi Rick!

Ik John?? 🙄

Ik zou bijna vragen wie anders John 😀 😉

Haha!

Ik heb ook reactie van de webshop:

webshop zei:
Geachte heer,

Bij onze kwekerij worden de planten niet bespoten. Maar het is altijd aan te raden om planten te spoelen.

Met vriendelijke groet,
....
Rob en Wendy

Ik heb inmiddels de drijvers in de bak zitten, echter door de stroming komen ze allemaal rommelig op ��n hoop te liggen...
Het zijn ook vrij lange slierten.. Iemand tips wat ik hiermee kan doen zodat het iets mooier erbij ligt?

859974zanziee_0_82_img_7739.jpg

Rick, is het bv mogelijk om de uitstroom anders of lager te plaatsen??
Ook kun je met bv visdraad en 2 zuignapjes een "touwtje" spannen die het drijfgroen tegenhoudt.
Slaat het groen verder wel goed aan??????

Hmm dat draadje heb ik al gespannen, alleen hoopt het zich dan op.. De uitstroom lager zou ik wel eens kunnen proberen. Moet ik de stengels gewoon zolang laten? of moet ik deze doormidden knippen ofzo?

Er groeien al wel wortels aan de planten, maar het zijn alleen nog maar steeltjes..

Ja de wortelpartij gaat wel komen hoor. Je kan ze zolang laten groeien als jezelf wil. in de regel komen er dan ook zijtakken aan zeg maar en die kun je er evt weer afhalen. je kan er dus eigenlijk mee doen wat je wil.
Er komen vrij lange wortels aan die planten. Ik heb hier wel wortels gehad van rond de 20 cm denk ik.

Ah ok, ik laat het wel even gewoon liggen in de bak. De blaadjes die onder water liggen sterven af zag ik, dat is normaal bij deze drijver toch?

Bij mij sterft er ook regelmatig een blaadje dus dat is niet vreemd hoor. De groei komt er snel genoeg in.

Oki, bedankt voor je advies! 🙂
Nu vrees ik alleen dat ik mijn bodem moet gaan vervangen, maar dat even in het andere topic.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan