Wat is er nieuw

Drijfplanten een must?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Madoow
  • Startdatum Startdatum
M

Madoow

Guest
Ik heb op dit moment corydoras pandas in mijn aquarium zitten en morgen komen ringbandsnoekjes en rasbora brigittaes bij. Moet ik drijfplanten hebben? En welke soort kan ik dat het beste gebruiken die niet te hard groeit. Me licht staat 8 uur per dan aan en ik gebruik profito en easycarbo.

Zijn eigenlijk wel een must, wat salvinia natans doet wonderen, overal te koop in tuincentra 😉

Alleen in tuincentra's? Want ik heb ze nog nooit in een LFS zien staan. En hoe snel groeien ze? Heb verhalen gelezen van mensen met eendenkroos. Dat kregen ze nooit meer uit hun bak..

Groeien redelijk snel, maar is heel erg makkelijk te verwijderen
Echt een ideale plant 😉
Elke plant met een vijvergedeelte heeft ze, worden verkocht voor in vijvers en waterschalen

De Natans is erg makkelijk en ook de Hygoryza Aristata wel. dat is de Drijfbamboe. Voor een 60cm zou ik de Natans adviseren of het Mosselplantje.
Een must is misschien overdreven maar ze nemen veel voedingsstoffen op en ik vind het zelf erg leuk staan.
Aquaplantsonline verkoopt diverse soorten drijvers hoor.

Die drijfbamboe heeft 't bij mij nooit gedaan vreemd genoeg 😉
Maar natans en kikkerbeet zeker wel.. kun je mooi een beetje spelen met de verlichting die de bak in schijnt.
Eendenkroos heb ik weer volop, uitbannen is een redelijke klus, is me meermaals gelukt, maar dan toch, een paar maandjes later... is 't er weer, nu mag 't blijven 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan