Wat is er nieuw

drijfplanten in juwel rio 180

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ricky14
  • Startdatum Startdatum
R

ricky14

Guest
hallo allemaal.
ik heb een juwel rio 180, waar ik binnenkort gourami's in ga houden. ik lees dat gourami's graag drijfplanten willen. alleen vind ik dat de bak al gauw wat rommelig word met al die wortels van die drijfplanten 🙁
bestaan er drijfplanten die geen lange wortels krijgen, en zo ja welke?
zou het ook kunnen om voor de gourami's i.p.v. drijfplanten wat hoge vallisneria te nemen, die over het water gaat hangen?
 
Salvinia natans.

Het idee van de Vallisneria klinkt ook prima.
Hydrocotyle leucocephala (Braziliaanse klimop) kun je ook laten drijven of doorgroeien aan het oppervlak.
 
Salvina natans is een prima optie!

Zelf was ik ook van plan de Vallisneria over het oppvlak te laten groeien maar deze groeit nu beter als voorheen (nu met drijfplanten).
De lange slierten groeien mooi tussen de wortels door.

Wortels van de salvina natans worden ook niet zo heel lang.
Je kan even een kijkje nemen in mijn Rio180 topic, heb net wat nieuwe foto's toegevoegd.
 
@Mascha&Ivo: bedankt,Hydrocotyle leucocephala is ook een leuk idee 🙂
@gewoonjoey: ik heb even naar jouw fotoalbum gekeken, en wauw wat een mooie bak, thumbs up! welke drijfplanten heb jij? zie namelijk dat ze korte wortels hebben en dat is nou net wat ik zoek 🙂
 
Dat zijn nou de Salvina natans🙂

Voorheen heb ik ook andere gehad (Hygroyza aristata) welke wel langer wortels kregen.
Dit kan je misschien in mijn topic nog wel terug zien.
Deze raakte elke keer in de knoop met de hogere planten.
Toen ben ik overgestapt op Salvina natans.

Groeit super!
Heb afgelopen weet bijna een halve emmer weggedaan.
 
Ja die plant gaat hard hoor. van de Aristata kort ik de wortels meestal in als ze te lang worden. Die moet je ook in toom houden in de regel.
 
dan ga ik denk ik voor de Salvina natans. alleen ik zie dat er nogal lastig aan te komen is, waar kan ik zulke drijfplanten halen. bij de LFS hadden ze ze namelijk niet :$
 
Word vaak aangeboden hier op het forum.
Anders kan je in een online winkel wel bestellen.

Ik breng ze zelf altijd naar een lokale LFS voor een kleine vergoeding (voer of plantenvoeding of iets dergelijks)
 
Mascha&Ivo zei:
Salvinia natans.

Het idee van de Vallisneria klinkt ook prima.
Hydrocotyle leucocephala (Braziliaanse klimop) kun je ook laten drijven of doorgroeien aan het oppervlak.

Dat heb ik inderdaad nu ook zo, Ivo. Ook mijn Betta's grasduinen graag tussen het drijvende gedeelte van de Braziliaanse klimop.
 
heb salvinia natans en vallisneria asiatica besteld 🙂
 
Die Natans zal het oppervlak snel vullen hoor.
 
Ik ga het goed bijhouden, wil namelijk niet heel het oppervlak bedekt hebben. Ik doe het namelijk voor de gourami's die ik binnenkort graag in mijn bak wil doen. Hoe houd ik de salvinia natans het best op zijn plek?
 
Visdraadje tussen twee zuignappen die je op het raam bevestigt werkt daarvoor prima 🙂
 
Thanx!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan