Wat is er nieuw

Drijfplanten vastzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua1992
  • Startdatum Startdatum
A

aqua1992

Guest
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand een handige tip waarmee je drijfplanten op een bepaalde plek in je aquarium kan houden i.p.v. dat ze door maar in 1 hoek worden gedrukt 😛

Ik ben overigens wel heel onhandig dus het moet wel te doen zijn voor iemand met 2 linkerhanden 🙄

Je kunt ook een kadertje maken door een paar rietjes in elkaar te schuiven. Evt kun je deze met zuignapjes of visdraad op een bepaalde plek houden

Rietje liep vaak vol water hier en zonk dan alsnog en heb zelf betere ervaring met een visdraadje.

En dan een soort van lusje maken met een visdraad of zo? 😛

TonHageraats zei:
Zap zei:
Twee zuignapjes....draadje ertussen...klaar is kees
Eventueel een rietje of meerdere door het visdraad voor extra drijfkracht.

Je hebt visdraad dat blijft drijven (het is hol van binnen. Dit wordt o.a. gebruikt bij het vliegvissen. Dan is een rietje etc niet noodzakelijk. Rietjes zinken soms ook.

kellemes zei:
Als ze vastzitten aan de zuignappen zinken ze niet..
Als ze niet vastzitten de uiteinden even verwarmen en dichtknijpen.

Ik had dat het rietje dan deels zonk. Maar dichtsmelten is een optie :thumbs:

Hahaha ik dacht al..visfraude ;-)

Maar dank voor de tips! Excuus voor de late reactie; was en ben met mijn tentamens bezig 😛

Dat visdraadje is nog wel lastig werk..moet ik ff een keer doen als ik meer tijd heb. Door middel van wat dunne takjes hout die ik wat bovenin de bak heb blijven de drijfplantjes een beetje in het midden nu. Beetje de insteek van Mondeo dus 😛

Drijfbamboe is ook en leuke drijver en blijft door zn lengte beter op de plaats.
Staat toevallig nu wat te koop in aangeboden 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan