Wat is er nieuw

drijfplanten verbranden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
In mijn vorige aquarium (juwel rio180) had ik een paar drijfplanten zitten. Dat was volgens mij kikkerbeet. Maar ik kan me herinneren dat deze het niet goed deed. Het leek wel alsof de blaadjes verbrand waren. Nu wil ik in mij nieuwe aquarium (juwel rio400) graag wat drijfplanten toevgoegen, maar vraag me af wat ik tegen dat verbranden kan doen. Ik kan de afstand van mijn lamp tot het wateroppervlakte niet aanpassen...
Hebben jullie hier ook wel eens last van, of is dit iets wat wellicht een ander probleem was.
Bedankt.

Je hoort het wel vaker en vooral als de blaadjes nat worden. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat wanneer ze nat worden dat ze kunnen verbranden.

Drijfplanten verbranden niet alleen door het licht maar vaker door de condensdruppeltjes die zich op de bladeren vormen. (zoals je je tuinplanten niet mag sproeien in volle zon)
De lichtkap een beetje open zetten kan hier tegen helpen.

Ik denk dat ze met het onderhoud het snelste nat worden dus ja dan zal de Of ze voor het onderhoud voorzichtig eruit halen en later weer treugplaatsen. Dat is wat ik ook vaak doe en het werkt makkelijker met het onderhoud.kap openzetten kunnen helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan