Drijfplanten waar te kopen?


Hidde06

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2023
Berichten
181
Leeftijd
19
Goedenavond. Ik zou graag een aantal drijfplanten willen voor een 150L bak, 85 cm lengte. Heeft iemand van jullie tips waar je goede kwaliteit drijfplanten kan kopen tegen een redelijk laag budget?
 
Zie mijn andere reactie over een verzoek om stekjes plaatsen. Daar kun je ook de vraag om drijfplantjes bij zetten.
 
Zijn vast wel leden die wat over hebben dus de sectie gevraagd is ook een optie.
 
Super. Dan heb ik nog een laatste vraag. Ik heb nu een redelijke stroming in mijn bak staan. Als ik de drijfplanten erin leg, zullen ze allemaal naar de rechterkant van m’n bak worden geduwd en daar misschien worden opgestapeld. Daarnaast wil ik het voor bijvoorbeeld jonge guppy’s gaan aanschaffen, maar denk niet dat die de stroming aankunnen daarboven. Wat raden jullie dan aan? Moet ik de bron van de stroming lager zetten zodat er aan de bodem meer stroming is dan aan de bovenkant?
 
Goedenavond. Ik zou graag een aantal drijfplanten willen voor een 150L bak, 85 cm lengte. Heeft iemand van jullie tips waar je goede kwaliteit drijfplanten kan kopen tegen een redelijk laag budget?
Hidde, wat ook mogelijk is is bijvoorbeeld de bladeren van de vallisneria op het water te laten liggen qua lengte. Drijfplanten willen nog weleens moeilijk zijn.
 
Super. Dan heb ik nog een laatste vraag. Ik heb nu een redelijke stroming in mijn bak staan. Als ik de drijfplanten erin leg, zullen ze allemaal naar de rechterkant van m’n bak worden geduwd en daar misschien worden opgestapeld. Daarnaast wil ik het voor bijvoorbeeld jonge guppy’s gaan aanschaffen, maar denk niet dat die de stroming aankunnen daarboven. Wat raden jullie dan aan? Moet ik de bron van de stroming lager zetten zodat er aan de bodem meer stroming is dan aan de bovenkant?
Wat voor filter gebruik je dan? Soms houden mensen drijvers op hun plek met een stukje gespannen visdraad of rietjes die inelkaar zijn gestoken.
 
Ik heb nu een aquaflow XL
 
O een binnenfilter dus en die kun je denk ik makkelijk wat lager hangen. Zelf heb ik de 100 en die hangt ook hier 5cm onder het oppervlak.
 
Klopt ja, die kan lager. Ik denk als ik hem lager zet dat vooral de middelste laag veel stroming heeft en de bovenste laag iets rustiger is
 
Klopt ja, die kan lager. Ik denk als ik hem lager zet dat vooral de middelste laag veel stroming heeft en de bovenste laag iets rustiger is
Volgens mij kan er ook een uitstroompijpje op die je dan iets naar beneden kan richten als ik het goed heb.
 
Ja die zit er ook bij ja, maar zo heb ik dan alleen wel minder doorstroom in mijn bak denk ik. Ik heb nu mijn uitstroompijpje van helemaal links boven naar rechtsmidden ongeveer staan. Dan kaatst die vanaf rechtsmidden weer naar middenonder en dan wordt die links weer opgezogen door de filter. Zit dus best wel een systeem in. Hoe kan ik dat dan alsnog behouden?
 

Terug
Bovenaan