Wat is er nieuw

drijfplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter bas511
  • Startdatum Startdatum
B

bas511

Guest
Ik weet niet of dit de goede plek is,

Weet iemand ergens in omgeving leiden, Zuid-Holland, ergens drijfplantjes te verkrijgen zijn. Bij de aquarium zaken waar ik kom zeggen ze dat dit in de lente pas weer is omdat ze in vijvers gekweekt worden.

Zoek naar drijvertjes die zegmaar niet in de bodem geplant moeten worden.

Dat kan het lid nog niet Ivo gelet op het aantal posten. Moeten er ten minste eerst 10 zijn 😉.

De eikenbladvaren/sumatravaren wordt vaak als bodemplant verkocht, maar werkt perfect als drijfplant. Zijn prachtige planten die mocht je dat willen, erg groot kunnen worden. Deze zullen nu ook verkrijgbaar zijn 🙂

nWO7XS0dj9pzrTxl38q6GwNskP5di1fJ.jpeg

Succes 🙂

Heb je al bij een tuincentrum gekeken? Ik weet bijvoorbeeld dat ze bij Groenrijk bij de vijverafdeling altijd drijfplanten hebben. Zal bij Intratuin dan ook wel zo zijn.

Overigens laten sommige stengelplanten zich ook uitstekend als drijfplant gebruiiken.
Zoals hierboven inderdaad de Sumatravaren. Kan gigantische wortels krijgen, vormt ook een goede schuilplaats voor (jonge)vissen. Denk ook aan hoornblad.

Intercooler zei:
De eikenbladvaren/sumatravaren wordt vaak als bodemplant verkocht, maar werkt perfect als drijfplant. Zijn prachtige planten die mocht je dat willen, erg groot kunnen worden. Deze zullen nu ook verkrijgbaar zijn 🙂

o4_3b92tD6sn1kNscJvSbPY__GSyDvf2.jpeg

Succes 🙂

Even ter mijner lering en vermaak : De eikenblad en sumatravaren zijn toch twee verschillende planten?
Of vergis ik me?

jessicapilon zei:
Dat kan het lid nog niet Ivo gelet op het aantal posten. Moeten er ten minste eerst 10 zijn 😉.

FF snel 5 posts in dit onderwerp en bingo !

In ieder geval al bedankt 🙂 Ga maar eens naar de vijverafdeling op zoek. En de andere tips waren ook goed!

Zijn inderdaad verschillende planten, maar heb ze beiden gehad en ze vertonen beiden dezelfde kenmerken. Misschien had ik ze niet met een / moeten scheiden, want het zijn inderdaad twee verschillende soorten 🙂

Bij de meeste tuincentra verkopen ze in de winter geen drijfplanten, ook niet op de vijver/aquariumafdeling. Ik ben er zelf nl ook naar op zoek geweest en kreeg als standaardantwoord " in het voorjaar weer". Uiteindelijk heb ik ze via dit forum gekocht. Jammer dat je niet in de buurt woont ik heb ze gratis en voor niets voor je want ik moet zeker 2 a 3 keer per week een handvol weggooien. Ik heb nog twee bakken zonder vissen en die zijn ook al vol. Ik zou zeggen zorg dat je 10 berichten plaatst zodat je het via hier kunt regelen.

Bij aquaplantsonline zijn ook diverse drijvers te bestellen hoor.

Inderdaad dan maar via dit forum proberen.

Als je bij een website besteld vind ik de verzendkosten vaak al vrij hoog. Als je maar een paar plantjes besteld een beetje prijzig in verhouding.

Helemaal waar!

Heb je al een idee welke je wilt? (Weet je uberhaupt welke opties er allemaal zijn?)

~ Ivo

Ik zat zelf te denken aan limnobium laevigatum, of hygroryza aristata(waterbamboe). Maar verder niet zo veel weet over alle opties haha

Nog twee berichtjes Bas, dan kan je bij "gevraagd" een oproep plaatsen !!!

Je plantjes al gevonden Bas?

(helaas hebben wij op het moment even niks over, anders was het al lang geregeld)

Ik heb nu wat geregeld via iemand anders op het forum. Dat krijg ik als het goed is opgestuurd 🙂

Mooi dat het geregeld is. Ik zou met een week wel weer Natans over hebben.

Foutje, zit ineens een reactie te plaatsen in een topic van 3 jaar oud..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan