Wat is er nieuw

Drijfvuil

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
M

Marrie98

Guest
Ik heb al een hele tijd enorme last van drijfvuil. Ondertussen is het water zelf vrij helder maar het vuil ligt nu op en tussen de plantjes en gaat maar niet weg, als ik het weg poets is het in 2 dagen weer terug.
Ik heb advies gekregen ander filtermateriaal te gebruiken, vaker te verschonen en minder te voeren, maar dit helpt allemaal niks. Is er misschien nog een andere oplossing??
En hoe ontstaat drijfvuil?

Ander filter gaan gebruiken?

Filter misschien te klein.

Stagnerende plantengroei kan (zweef)vuil veroorzaken.

Zap zei:
Stagnerende plantengroei kan (zweef)vuil veroorzaken.
Hoe kan je zien of een plant niet goed groeit?

Beter vragen aan de "plantenmensen" onder ons....ik zelf let op verkleuring, misvormd blad, weg "smelten" van blad, slechte groei etc etc

Volgens mij is dat niet echt aan de hand. De snelgroeiers groeien goed en zien er gezond uit. De crypto's hebben we een paar blaadjes verloren maar zien er voor de rest prima uit. Alleen mijn naaldgras zit onder de baardalg (daar moet ik ook nog wat op verzinnen op die stomme algen)

Echt? Ook als je de blaadjes uit de bak haalt (wat ik heb gedaan, weet niet zeker of ik alle blaadjes heb gevonden). Of maakt zo'n plant een of ander stofje aan waardoor zweefvuil ontstaat?

Nee, is je filter wel groot genoeg?

Ik heb de aqua-flow 100 erin. Op het doosje stond dat die voor 50-100 liter is. En mijn aquarium is ongeveer 55 liter, dus dat zou toch wel goed zijn, toch?

Heb je ook bodemvissen die wat "woelen" neergedaald vuil kan dan opkomen

3 corydora panda's maar die doen er niet echt iets mee. Zwemmen alleen maar wat rond en zitten in de crypto's, heb ze nog nooit in dat vuil bezig gezien...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan