Wat is er nieuw

drijvend hout. Als in het moet niet zinken!

duukboy

Active member
Lid geworden
7 oktober 2012
Leeftijd
32
hoi allemaal!

Ik had een klein vraagje. Ik ben op zoek naar hout dat geschikt is voor aquaria dat blijft drijven.
na googelen kwam ik alleen maar uit op forum treads over hout dat niet wilde zinken en dat mensen geduld moesten hebben, maar dat zoek ik natuurlijk niet 🙁

Hoopte dat jullie misschien ideeën hadden?

Het is voor in een Zuid-Amerika bak en ik zou het mooi vinden als er dus ook hout aan het oppervlakte drijft!

Hoop voor wat goeie tips of ideeën

Lijkt me niet handig om drijvend hout te hebben,staat als het goed is ook wat circulatie aan het oppervlak en dan raakt het steeds de kanten en misschien wel de filteruitlaat bv.
Je kan ook gewoon hout vastmaken aan de middenstrip als die in de bak zit of aan de randen.

Zal niet echt gaan lukken, het enige hout wat echt blijft drijven, kun je niet kopen als stronken en is Balsahout, dit is zeer licht en wordt veel in de modelbouw gebruikt.

Je kunt wel met ( vrijwel onzichtbare) vislijn een mooie stronk kienhout zo ophangen dat hij half in en half boven water hangt.

Oke, bedankt voor de tips!

Drijfhout gaat dus niet lukken,
Maar ga het dan mischien proberen met normaal aquarium hout en dat dan vastbinden

Mischien nog andere tips voor schuilplekken bovenin je oppervlak?

bedankt voor de snelle reactie's !

Ik heb zelf ooit hout samen gebonden met Tie-Rips, en dan aan de glasplaat vast gemaakt. Kan natuurlijk ook met een latje wat je er boven legt o.i.d..
Zwarte tie-rips is misschien mooier dan wit 🙂. Maar het idee is duidelijk.

Afbeelding 002.jpg

Afbeelding 005.jpg

op terrariumbeurzen hebben ze vaak wel kurkschors stammetjes, die drijven wel.

Inderdaad kurk voor terraria. Gewoon een plakje schors zal denk ik snel weg rotten maar je kan ook takken kopen en die hebben een harde kern. Dan zal het langer mee gaan.

had ooit een schildpadden bak waarin ook van dat kurk "schors" indreef zodat ze erop konden klimmen
gaat prima.
mssn beter als je het idd vastmaakt. ivm met botsen en altijd een drijvend obstakel int water voor vissen en planten.
en is mssn hinderlijk voor als je er naar wilt kijken
greetingz

Ik heb zelf ooit hout samen gebonden met Tie-Rips, en dan aan de glasplaat vast gemaakt. Kan natuurlijk ook met een latje wat je er boven legt o.i.d..
Zwarte tie-rips is misschien mooier dan wit 🙂. Maar het idee is duidelijk.

Bekijk bijlage 6208

Bekijk bijlage 6209

Ik heb het hout vastgebonden met een visdraad, die boven het water gespannen is. Daarnaa heb ik het uiteinde van de visdraad bevestigd aan een zuignap, die je zo op het glas kan plakken. Voor het onderhoud kan ik zo gewoon de takken er uit halen en schoonmaken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan