Drijvende sluierstaart; nog te redden?


Ludger

Well-known member
Lid geworden
20 april 2010
Berichten
8,395
Locatie
Heerenveen
Website
www.voervoorvis.nl
Tot mijn grote schrik zag ik zojuist dat 1 van mijn sluierstaarten drijft. Niet de hele tijd maar wel veel, ook niet recht maar verticaal. Dit lijkt me dus een zwemblaas probleem.

Is de vis nog te redden of kan ik de vis beter uit zijn lijden verlossen? Het ziet er erg zielig uit, hij probeert weer recht te zwemmen echter lukt het de vis nauwelijks.
 
Ik heb al veel verhalen gehoord van sluiers met zwemblaas problemen die perfect kunnen leven.
Maar het hangt af van sluier tot sluier en de mate van het probleem.
Heb je misschien een filmpje of foto?
 
Morgen middag zal ik een filmpje maken (Als de vis dan nog leeft). Ik ga nu slapen want moet om 05:00 alweer opstaan.
 
Hoe lang heeft hij het nu? Het kan ook zijn dat hij gewoon een beetje last heeft van lucht oid en morgen weer normaal zwemt.
 
Kan ook. Zonder foto of filmpje is dit moeilijk te zeggen. Ik heb zelfs 1 gehad die 24u met lucht zat. Ik dacht ook aan een zwemblaas probleem maar de dierenarts zij dat het gewoon lucht was.
 
Ik denk dat de vis het zo�n 24 uur heeft nu. Nu lijkt het al beter, hij drijft niet meer. Hij hangt nu vlak boven de bodem (Hij ligt er niet op). Wel is hij nog heel rustig.
 
Wij hadden het laatst ook met een discus .
Deze in een zoutbad gedaan en de volgende morgen zwom die weer normaal.
 
De vis is gisteren helaas dood gegaan, echt jammer. Het leek dat hij weer wat beter werd aangezien hij niet meer op de kop hing, maar gisteren zag ik hem op de grond op zijn zijkant liggen. Ik wou hem toen maar euthanaseren maar opeens bewogen zijn keeuwen en vinnen niet meer, ik heb hem dus zijn laatste adem uit zien blazen.

Wel jammer, het was een prachtige vis.
 
Dit was de vis ;( :

NZR6VX2NyCuXiPODoi7jCUhgBzKp753X.jpeg
 

Terug
Bovenaan