Wat is er nieuw

dromen en plannen.

Niels83

Well-known member
Lid geworden
23 november 2017
Leeftijd
42
Ik wil in de toekomst graag een groter aquarium. ik denk dan aan 120cm of 140cm.
dit kan nu nog niet omdat daar waar ik hem wil de box van.oms in aantocht zijnde kind.

Ik wil dan de techniek allemaal in de kelder daaronder maken. Ik denk aan mijn 80cm van nu als bioloog en de pomp, verwarmimg etc.

En dan een ladekast eronder. hier kan dan het speelgoed van de kids in. is dit uberhaupt een droom waar ik verder mee kan plannen? het punt is dat ik 2 lades naast elkaar wil en dan zijn er maar 3 staanders.

Heeft iemand dit wel eens gedaan en wat kost het om zo'n kast te laten maken?

Ik heb zelf ook drie staanders op 120cm, lijkt me niet zo'n probleem als het maar stevig gebouwd is.
Kosten? Geen idee, ik heb het zelf gedaan (zonder lades trouwens).

Je technische idee lijkt me mogelijk, maar wel een stevige opvoerpomp aanschaffen, zal geen metertje zijn naar je kelder.

Dank je.

ik denk dat het opvoeren meevalt. de kelder is niet zo diep en de bioloog komt niet op de grond. dus maximaal 3 meter tot bovenkant bak.

Scheelt ook nog of je vloer het constructief mogelijk maakt, betonnen vloer of hout, hout is lastig met gewicht, beton heeft wapening en in het geval van nieuwbouw vloerverwarming. en als je door je wapening of verwarming heen boort kan het op een duur geintje uitlopen.

@ tuinkabouter.wat die man heeft gedaan gaat me iets te ver. ik dacht eerder aan een paar slangen door de vloer en een paar stopcontacten in de buurt..

Ik ben wel handig. maar heb niet de ruimte, het geduld en het perfectionisme om meubels te maken.

@XfiXit Het is hout dus ben makkelijk in de kelder. qua gewicht zie ik weinig spannends tegenoet. De balk rust tegen de muur waar hij komt op de wand van de kelder. 1 van de 2 balken rust grotendeels op de fundering van de oude ensuite deuren. de andere balk zou ik met een poer op het zand kunnen ondersteunen. uiteindelijk is het ca 500kilo dat moet een vloer kunnen dragen.

de kelder is beton. daar wilde ik de bak 40cm van de grondzetten

Nee het hoeft ook niet zo over de top natuurlijk, Btje het idee zegmaar

Maar door hout is makkelijk te doen.
Zou alleen wel voor pvc gaan ipv slangen

Eens, zou het met PVC doen, is veel netter en blijft gewoon op zijn plek als je iets verschuift.
Zou toch wel goed opletten met een houten vloer, extra ondersteuning hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Een flinke stapel betontegels eronder kan al voldoende zijn.

Eens, zou het met PVC doen, is veel netter en blijft gewoon op zijn plek als je iets verschuift.
Zou toch wel goed opletten met een houten vloer, extra ondersteuning hoeft niet heel moeilijk te zijn.
Een flinke stapel betontegels eronder kan al voldoende zijn.

PVC is gelijk zo dik, dan moet de opvoerpomp nog krachtiger. Ik zal door de grond ws wel een pbc muur doorvoer maken.

De balken ondersteunen is exact wat ik zei. wat stoeptegels er onder en klaar als ze er al niet zitten hoor. Het stuk onder de vloer waar ik makkelijk bij kan wordt op veel plekken ondersteund. Maar laten we niet vergeten dat ik gewoon badkamer heb met beton en een bad op houten balken.

Nope, juist omdat pvc “dikker” is heb je minder belemmering in stroming waardoor je minder debiet verlies hebt

Nope, juist omdat pvc “dikker” is heb je minder belemmering in stroming waardoor je minder debiet verlies hebt

okee dat neem ik mee in mijn dromen. Even kijken of dat werkt het is nl wel erg vast gelijk.
dat betekend wel dat er tussen de lades en de muur serieus ruimte moet zitten. maar ook dat de bak 5cm van de muur komt te staan.

okee dat neem ik mee in mijn dromen. Even kijken of dat werkt het is nl wel erg vast gelijk.
dat betekend wel dat er tussen de lades en de muur serieus ruimte moet zitten. maar ook dat de bak 5cm van de muur komt te staan.
Je laat je meubel tot de muur doorlopen, laden gaan niet tot helemaal achter door.
En je bak kan gewoon tot aan de muur (misschien een cm erachter), want de PVC gaat gewoon je bak in door middel van bodem doorvoeren 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan