Wat is er nieuw

Droogtijd kit

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Ik heb een houder voor een binnenfilter vastgekit met een wat Bison Glaskit. Moet ik dit nu net zo behandelen als het kitten van een volledig aquarium? Dus 24 uur drogen, aantal dagen gevuld laten staan met dagelijks opnieuw vullen etc.? Of zou het voldoende zijn om de kit te laten drogen en dan een keer goed na te spoelen, zoals ik ook met de zwarte kit zou doen? Er komt vervolgens een volledig ingedraaide bak (filter, bodem, water) weer in.

ik zou hem wel wat langer laten drogen , ikzelf hou altijd minimum 7 dagen aan voor die in contact komt met water .
Bij dikke kitnaden zelfs nog langer .
Vroeger deed ik het wel eens korter , maar dan gaat je water schuimen had ik het idee (enkel te zien bij afhevelen)

Ik laat sowieso de kit altijd minimum 48 uur en meestal 72 uur drogen als ik een glasbak in elkaar heb gezet.

Ik denk dat voor een binnenfilter erin te kitten dat 72 uur voldoende moet zijn, ligt er maar aan wie hem plakt, de ene persoon zal misschien een halve cm dikke kitlaag hebben, de andere zal misschien 2 mm hebben.

Wil je absoluut zeker zijn en heb je tijd zat dan kan je zoals Erwin aangeeft 7 dagen wachten.

Tijd zat is een beetje een probleem de laatste tijd.... De kitlaag is echt minimaal: paar dotjes en dat dan helemaal platgedrukt tegen de wand. Heb hem 24 uur laten drogen, toen zat hij muurvast. Nu 3 keer goed gespoeld en afgevuld. Er draait nu wel een filter met kool, just to be sure, maar ik denkt dat het wel goed gaat komen. Bij een hele bak had ik er ook zeker een week over gedaan, maar de hoeveelheid kit is nu zo minimaal dat ik het wel aandurf.

Volgens mij moet je bij een ronde kitvulling nog langer wachten omdat de afstand tot het binnenste nog groter is dan bij een normale kitvoeg .
Ter voorbeeld : mijn allereerste aquarium had ik gekocht bij een aquarium-dierenwinkel .
Die hebben toen de achterwand ingekit .
Toen ik die achterwand eruit heb gehaald toen ik van bak veranderde , constateerde ik dat de kit nog grotendeels zacht was en ruikte (niet uitgehard) . Ik heb de bak indertijd ook pas na een dag op 3-4 gevuld .
Ik wacht iig een week .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan