Wat is er nieuw

Druk valt weg eheim pomp

Roxanne123

Member
Lid geworden
2 augustus 2021
Leeftijd
31
Goedemorgen wij hebben een eheim professionel 3 1200xlt thermofilter maar sinds vanochtend is de druk er af wij kunnen niet zo snel het probleem vinden en hebben dit nog nooit mee gemaakt jullie misschien nog tips ?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    99.3 KB · Weergaven: 108
Wellicht tijd om je pomp te kuisen.
Voorfilter enz.

Wellicht tijd om je pomp te kuisen.
Voorfilter enz.
Er zit nieuw filter materiaal in sinds 3 weken ongeveer zou dat het probleem kunnen zijn dan?

Je kan het slangkoppelstuk eens lossen en openen in een emmer (met de aanzuigslang nog in het aquarium)
Dan kan je al zien of de filter nog water krijgt.
Daarna kan je de filteekop eens in de wasbak met wat water zetten (minimaal half onder) en deze een seconde aansteken, dan ga je al zien of de pomp nog goed werkt.

Komt er werkelijk niks meer uit in het aquarium. Of is die gadget (flowmeter) verstopt??

Komt er werkelijk niks meer uit in het aquarium. Of is die gadget (flowmeter) verstopt??
Er komt wel wat uit maar veel minder dan dat het gister was

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    205.4 KB · Weergaven: 86
Je kan het slangkoppelstuk eens lossen en openen in een emmer (met de aanzuigslang nog in het aquarium)
Dan kan je al zien of de filter nog water krijgt.
Daarna kan je de filteekop eens in de wasbak met wat water zetten (minimaal half onder) en deze een seconde aansteken, dan ga je al zien of de pomp nog goed werkt.
Hij doet het wel alleen veel minder sterk dan gister

Controleer de rotor ook eens of die nog intact is. Ik had ook een keer minder uitstroom en toen bleek dat metalen deel van de rotor niet meer vast te zitten.

Nou bij mij was het buitenste metalen deel dus los van het binnenwerk waar de rotor zelf op zit zeg maar en dan draaide de handel niet goed meer mee. Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan