Druppeltest aquarium voor vijver gebruiken?


E

Etienne98

Guest
Ik heb een druppeltest om het nitrietgehalte in het aquarium te meten. Kan ik deze ook gebruiken voor vijver water te testen?
 
Dankje !!

In de vijver zat paar dagen geleden nitriet. Heb paar keer al waterwissel gedaan. Nog tips?
Hoe groot is de vijver? Staat er een filter op? Welke? Hoeveel en welke vissen zitten erin? Hoelang draait de vijver?;)
 
Hoe groot is de vijver? Staat er een filter op? Welke? Hoeveel en welke vissen zitten erin? Hoelang draait de vijver?;)

De vijver is van familie.
Pff hoe groot en welke filter durf ik niet te zeggen. Zitten best wel veel vissen in. Ze hebben de vijver al zolang als ik mij kan herinneren

12F1159D-629C-4826-B1D5-7709C514B8AA.jpeg
 
Mooie vijver!

Zie ik daar nou koi's?

Ik denk er in de vijver veel te veel vis inzit, waardoor er veel afvalstoffen inkomen (NH3, NO2, NO3). Dus ik zou er vissen uithalen(als er koi's inzitten, die moeten er iig uit) of er een beter filter opzetten;)
 
Ja er zitten idd wat kois in!
Ze hebben nu t water al een aantal keer ververst, dus de nitriet waarde is al verminderd. Daarnaast waren er planten aan t rotten, deze hebben ze eruit gehaald. Hopelijk gaat t nu weer wat beter
 
Reken 1 m3 (1000 liter) per koi. Helaas is jullie vijver dus te klein voor deze prachtige vissen. Als je deze er al uit zou halen wordt het water ook veel stabieler ;)
 
Nitriet waarde is gelukkig gezakt na veel verversen. Helaas is het water wel super troebel. Het lijkt wel grijs. Hoe kan dit? Doordat er bacteriën aan het water zijn toegevoegd?
 
Als het wittig is dan zal het bacteriebloei zijn denk ik wat je vaak krijgt bij veel organische belasting.
 
Het is niet echt duidelijk inderdaad maar ik denk dat het dan een wittige waas in het water zal zijn.
 
Verversen voor de korte termijn. Om de boel weer op orde te krijgen moet je, als eerder aangegeven, wat aan je visbestand doen. Te veel vis geeft een te grote belasting.
 

Terug
Bovenaan