Druppeltest


AquaMelissa

Active member
Lid geworden
9 september 2019
Berichten
36
Leeftijd
19
Hallo allemaal,

Ik ben druk aan het kijken naar een geschikte druppeltest, nu weet ik eigenlijk niet welke ik moet nemen. Heeft iemand een aanrader?? Graag eentje die niet al te duur is, maar toch goed werkt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Alvast bedankt!

Groetjes Melissa
 
Ligt er maar precies aan watvoor bak je wil, ga je bijvoorbeeld plantenvoeding en/of co2 toevoegen heb je aanzienlijk meer testjes nodig dan dat je gewoon makkelijke planten hebt die het ook zonder voeding goed doen, dan kun je bij laatstgenoemde volstaan met een NO2 test en een NH3/NH4 test en eventueel een Ph-test, die zijn allemaal los te koop. Ga je een echte plantenbak doen kun je beter een complete testkoffer nemen dat is dan voordeliger omdat alles erin zit wat je daarvoor nodig hebt
 
Ik heb er eentje van Colombo, 35 euro. Zitten de meest belangrijke in volgens mij en werkt erg prettig!
 
Op de site van Wesdijk kun je de koffer onder hun eigen merk kopen en dat is dezelfde als Colombo en een prima koffer. Navulreagens zijn los vrij goedkoop bij te kopen.
 
 
Beste,
ik ga dit terug effe openen/verder zetten.
Ik, wonend in BE, betaal 22,5 eur verzendingskosten bij Wesdijk melden ze me. dat is bijna zoveel als de koffer. Dan zit ik op + 50 eur. dus ging ik op zoek naar andere vergelijkbare items (Colombo voor 36 eur komt al naar boven).

Ik vraag me af of een nanoaquarium van 35l met tapijtje, enkele mossen, en hoofdzakelijk garnalen een jbl testlab (89 eur!) nodig heeft. ok, er wordt ook extra voorzien in ijzer, zuurstof en koper meten. Maar is dat nuttig in deze?

Ook Sera heeft testen die er toe doen.

Maar zijn er merken die echt worden afgeraden?
En met welke zou ik nu toekomen nu je weet hoe men bakje er zal uitzien?

thx
 
In de regel heb je voldoende aan nitraat en fosfaat en eventueel de ph en kh. Als je bak stabiel is en goed draait zal je de nh3/4 en de no2 weinig tot niet gebruiken. Je zou eens kunnen kijken voor losse setjes van Colombo want die zitten namelijk ook in de koffer van Wesdijk.
 
Ik heb die van colombo een hele tijd gebruikt, werken gewoon goed, en alles wat je nodig hebt zit in 1koffertje. Ik dacht die in Diest gekocht te hebben voor rond de €30, maar ben niet zeker.
Pelckmans kan ze misschien ook wel eens hebben, als er eentje bij jou in de buurt is.
 
Dat koffertje van colombo is op dit moment trouwens ook voor €25 te krijgen bij aquastorexl, maar ik weet niet wat de verzendkosten daar zijn...
 

Terug
Bovenaan