Dubai 100 inrichtingstips welkom


K

Kreek

Guest
Hallo,

Mijn aquarium staat een paar maandjes en ik zou graag wat input willen hebben over de inrichting.

Dit was een paar weekjes geleden.

image-28.jpg


Dit is nu.
image-29.jpg


Mijn plan is om de grote bos Belgisch groen in het midden uit te dunnen en dan vooral de achterste stengels weg te halen om daar iets anders, wellicht de cabomba neer te zetten. Rechts voor de filterinlaat dan Echinodorus Bleheri. Verder staat links in de hoek het sterrekruid te donker (door de drijvers) en rechtsvoor tegen de wand zou ik ook wat anders willen. Vallisneria en een roodbladige plant staan ook nog op mijn lijstje, maar ik weet even niet waar ik die het beste kwijt kan. Ik vind de bossen snelgroeiers nu gewoon te groot aanwezig.

Qua opstelling van hout en stenen ben ik er nog niet over uit. Over de linkerkant ben ik wel tevreden -In de stronk wonen de garnalen, dus die verschuif ik liever niet- en ook over het grotje, maar vooral achterin mist er wat. Komt ook doordat de achterwand lichtblauw is denk ik. (dit zijn stukken ondervloerplaat die aan de buitenkant zitten. Isoleert wel mooi haha.) Denken jullie dat meer hout mooi zal zijn? Ik ben wel op zoek, maar het is hier in Friesland sumier hoor met de aquawinkels. Het spiderwood rechts heb ik op de gok online besteld. Alle constructieve kritiek is welkom!
 
ik zou eerst de planten die niet met veel zijn weg halen, ik vind je bak namelijk best wel vol.
dan zou ik die grote(mooie) bossen achter in zetten, en dan echt tegen de achterwand.
dan zou ik van achter naar voren gaan inrichten met planten die steeds iets kleiner worden.

en als ik jou was zou ik een zwarte achterwand er achter doen.
 
Ik zou ook eerst weer een keer snoeien :p . En inderdaad beetje diepte proberen te creeeren door van laag naar hoog te gaan met planten. Wat hogere planten tegen achterwand aan en evt ook bij de zijkanten.
 

Terug
Bovenaan