Wat is er nieuw

Dubbel check

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
Beste allemaal,

Even een dubbel check, dit is een Corydora Sterbai toch? Wil ik even zeker weten, want ik wil mijn bestand uitbreiden in mijn nieuwe aquarium. Dan krijgen ze er een paar vriendjes/vriendinnetjes bij. Daarbij zou ik graag willen weten waar ik deze vriendjes zou kunnen kopen. Een goed adres voor gezonde Cory's
Alvast bedankt

20170825_211554.jpg
20170825_211613.jpg

Lijkt mij inderdaad een Sterbai ja. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een aquariumwinkel heb gezien die geen Sterbais had... Maar ik kom niet zo vaak in Zuid Holland 😉

Lijkt mij geen sterbai, althans de mijne hebben toch een andere tekening op t lichaam.

vind t meer op een trillineatus lijken.

Heb je dan een idee wat het wel kan zijn? of misschien een foto van jou Corydora's? Dan kan ik het wat beter vergelijken.

20170825_213726.jpg

20170825_213800.jpg

dit is 1 van de 2 sterbai´s die ik nog heb rondzwemmen, heb mijn vorige bericht nog aangepast.

Lijkt mij geen sterbai, althans de mijne hebben toch een andere tekening op t lichaam.

vind t meer op een trillineatus lijken.
Ik ga er ook nog wel de mist mee in, hoor, zeker met de soorten die zo op elkaar lijken. Als je ze naast elkaar ziet is het makkelijker..

@RichD1011 Ik lees over een deel van je post heen, sorry. Ok ben ook even aan het zoeken en inderdaad een trillineatus kan ook ja. Goed dat ik de dubbel check nog even uitvoer 🙂. Ik ga nog even rustig verder zoeken. Je Sterbai is inderdaad totaal anders ja..

Bedankt!

Is een trilineatus, die meestal in de winkel aangeduid wordt als julii, maar de echte julii heeft veel fijnere stippen die geen lijn vormen op de zijkant. Bij de trilineatus kunnen de stippen elkaar raken en zo een soort lijn vormen.
Een van de meest aangeboden corydoras soorten, dus vrijwel elke lfs heeft hem wel.
Bij de sterbai is de tekening grijs en niet zwart en heel typisch voor de sterbai is de gelige eerste vinstraal van de borstvin. Sterbai wordt als ik het goed heb ook iets groter.

Bart

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan