Wat is er nieuw

Dubbele filter + uitstroom probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Didy
  • Startdatum Startdatum
D

Didy

Guest
In onze Juwel 240 heb ik twee filters staan. De interne meegeleverde filter en een externe tetra130.

Mijn vragen:

- Heeft het �berhaupt nut een dubbele filtering te hebben?

- De uitstroom van de interne filter is belachelijk sterk. Deze staat nu op de achterwand gericht waardoor het wel te doen is. Nu zijn er enkele vissen die het blijkbaar heel plezant vinden om tegen die stroming te zwemmen en zicht te laten "weg katapulteren". Kan dat kwaad of laat ik ze zich amuseren?

Als je ook plekjes hebt waar minder stroming staat is het prima hoor

Is het interne filter al ingedraaid/vervuild? Zo nee wordt de stroming nog wel minder.
Twee filters kan bijzonder nuttig zijn. Het geeft in ieder geval een back-up als de ene uitvalt. Ook meer ruimte voor verschillende filtermaterialen, mocht dat gewenst zijn.
Welke vissen vertonen het beschreven gedrag?

Mascha&Ivo zei:
Welke vissen vertonen het beschreven gedrag?

De guppy's en de Epalzeorhynchos Bicolor

Ik heb 2 externe filters op een 350l bakje staan. Een jblE1500L en een eheimpro van zo even uit mn hoofd 1250L. 1 grote aanzuigpijp en 2 uitstromingen waar flinke kracht op staat. Mn kogelvis vind het geweldig om in de spelen en laat zichzelf van bovenaf in de uitstroom vallen om naar de andere kant van de bak te vliegen en vervolgens buiten de directe stroming weer naar het beginpunt te zwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan