Wat is er nieuw

Dubbele filter vraagje.

• Onderwerp starter Onderwerp starter themigeco
  • Startdatum Startdatum
T

themigeco

Guest
Beste mensen,

Mijn 700 liter bak is netjes in aan het draaien, alles goed en aardig, de pomp, ook tweedehands aangeschaft ( fluval fx6 ) doet het met nog dezelfde sponzen heel goed, al ruim een week geen nitriet te bespeuren, ondanks het toevoegen van bladeren en voer.

Om het proces te "versnellen" heb ik Sera filter biostart toegevoegd in de filter.
Ook zou ik het proces willen bevorderen door mijn huidige lopende filter, een eenvoudige sunsun, op het aquarium willen toevoegen.

Nu komt de vraag;

Ik heb een geringe maar , vind ik, een vervelende slakkenplaag in de huidige bak,
En wil dit eigenlijk uitsluiten in de nieuw lopende,
De stenen, het grind en de planten gaan ook niet mee na de nieuwe,

Maar nu ik de optie in mijn hoofd heb van het aansluiten van de sunsun op de 700 liter bak, vraag ik me af of ik misschien de in de filter aanwezige slakken(eitjes) niet alsnog mee neem?

Wat zeggen jullie?
Moeite (van het risico) waard?

Bedankt!
Mike

f4cpn5j26fg.jpg

ehbr7ha93gh.jpg

ypm9wetcqul.jpg

Je gaat zeker slakken meenemen als je dat filter om zet.

Sowieso moeilijk om je nieuwe bak niet te besmetten, eitjes blijven bijvoorbeeld in je netje zitten.
Bij mij ging dat ook fout en had ik binnen no-time een slakkenplaag (poelslakjes)

Ik ben van mijn plaag af gekomen door anatome helena's en clown botia's in de bak te zetten.
Ik zou er alvast een paar helena's in zetten als ik jouw was.

Wordt wel mooi trouwens!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan