Duckweed ook wel bekend als...


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Duckweed of Eendenkroos. Je houdt er van of je haat het.
Op reddit kom ik regelmatig posts tegen van mensen die voor het eerst in aanraking komen met dit drijfplantje. De reacties zijn niet mis en hier zitten regelmatig hilarische vergelijkingen of omschrijvingen van dit plantje langs.

Als voorbeeld:
Screenshot_20220515-214904_Reddit.jpg

Of deze:
Screenshot_20220515-215613_Reddit.jpg


Of als antwoord op de vraag hoe iemand zijn duckweed zojuist gekochte eendenkroos kon laten groeien...
Screenshot_20220515-214310_Reddit.jpg


Nu zijn er hier ook vast mensen met wat ervaringen met dit plantje.
Weet je een leuke vergelijking voor eendenkroos, of misschien wil je gewoon wat eendenkroos frustratie kwijt? Of je weet een leuke eendenkroos meme. Of je komt hier voor een beetje kroos leedvermaak.

Allemaal welkom 😁
 
Als vergelijking noem ik het vaak onkruid want je raakt het lastig weer kwijt.
 
Haha ik vind duckweed helemaal niet erg. Het dempt mooi het licht wat en helpt het water van betere kwaliteit houden. Vooral in de kweekbakken vond ik het ideaal. Maar ik heb dan ook vissen die slecht tegen nitraat kunnen, dus dan is een nitraat-vreter ideaal.

Ik heb wel al eens heel hard gelachen toen ik na het onderhoud aan de aquaria opeens "uit het niks" duckweed in mijn thee had drijven 🤣
 
Geen memes, wel een anekdote: Ik ben opgegroeid in Ankeveen, een klein dorp tussen Amsterdam en Hilversum. Daar staat een mooi kerkje middenin het dorp, tegenover de ijsbaan, wat in het voorjaar en 's zomers een idyllische plek is, mooi groen, open water, weilandje ervoor met een brede sloot. Iemand van de familie Brenninkmeijer had de kerk afgehuurd voor een bruiloft en zoals dat gaat op een dorp, het halve dorp was uitgelopen om te komen kijken en ik ook natuurlijk, ik woonde in de straat naast de kerk. De fotograaf deed zijn best om mooie foto's te maken stapte achteruit de weg over, nog een stapje achteruit de berm in en nog een stapje achteruit op dat mooie strakke groene veldje, zo de sloot in. Tja. Stadsmensen he. :ROFLMAO:
 

Terug
Bovenaan