Wat is er nieuw

Duidelijke gaatjes in blaadjes...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Zoals de titel al zegt...bij een enkel plantje onder andere eikeblad zie ik gaten onstaan in de blaadjes...

Kunnen die ancistus monsters dit doen of?

ze krijgen overigens genoeg eten van mij

Kan ook een gebrek zijn aan voedingstof, een foto zegt meer.

maar meestal als het op voedingsstof duid , zijn het toch een soort slijtage plekken ?

dit zijn echt gaatjes...

211646straatklinkerfm_0_82_dsc00252.jpg

Hoop dat het beetje duidelijk is zo

Zachte blaadjes, met dit motief. Lijkt idd op een actie van de ancidinges. ( sorry zijn niet mijn vissen ken de naam niet)

En dan zijn ze nog zo klein , ancistus nog wat 😛 met van die witte stipjes...wel schattige beesten

Ja dit is duidelijk geen slecht blad maar een schraapgat..

Die schattige beestjes doen dit overigens niet expres 😉 Hun behoefte is alg en die schrapen ze van stenen, hout maar ook van blaadjes af. Zachte blaadjes zoals van deze eikenbladvaren kunnen niet zo goed tegen dat gerasp en gaan stuk. En zo ontstaat dan dit soort gaten. Het is ze dus echt niet te doen om het blad zelf, maar om de alg die er op zit 😉 (ook al zit er helemaal geen alg op, ze gaan toch alle plekken langs om te kijken)

t kan geen kwaad en ik vermoed dat het wel binnen de perken blijft, maar zorg dat je voldoende bijvoert met algtabletten of iets dergelijks (sla werkt ook) zodat ze in hun groenvoorziening kunnen blijven voorzien 😛

op dit moment krijgen ze om de 2 dagen een pleco tablet ( groen ) of zo rood tabletje die overigens kleiner is..
zal dit te weinig zijn?

Je mag wel vaker een tablet geven, zolang het maar niet telang blijft liggen en op komt. Andere vissen eten ook in de regel wel van zo n tabletje.

Plakje komkommer lusten ze vaak ook wel.

En gekookt spruitje,en gekookt mosseltje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan