Duitse aquariumsites voor verlichting

A

Arjen1985

Guest
Hallo,

Na een paar jaar mijn discusaquarium te hebben gehad ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Ik wil een zoutwater aquarium gaan beginnen.
Nu ben ik al erg ver met alle informatie etc. waar ik mee moet werken en aan moet denken.
Ik wil qua verlichting graag de Aqua Illumination Sol Blue.
Ik heb 3 units nodig en een controller. In een winkel in Nederland kost dit mij �1800,-
Heb ze op een paar sites wel iets goedkoper gevonden, maar alsnog een prijs van om en nabij de �1400,-
Dit is een behoorlijk bedrag. Ik heb ze via Amerika gevonden voor compleet �900,- Maar ik ben een beetje huiverig om zo'n bedrag via internet even over te maken en dan nog het risico lopen dat het bij de douane fout gaat.

Daarom graag jullie hulp!
 
Betaal met een credit card. Als er iets niet in orde is met de levering kan je de betaling altijd intrekken
 
Het enige risico wat er dan aanzit is dat je moet gaan uitleggen hoe en wat. En als de bank dan vind dat jij in je fout bent de betaling gewoon doorgaat.

En bij de douane is er uiteraard nog het risico om extra te moeten betalen...En wat als het beschadigt is? Heb je dan ook recht op teruggave van je geld?
Het artikel uit Amerika heeft namelijk geen retour mogelijkheid.
 
Er valt toch zeker van te voren uit te zoeken wat rechtens is qua douane/invoerrechten/BTW ?
Dan kun je bij benadering nagaan wat het je maximaal gaat kosten, als het inderdaad "fout gaat".

~ Ivo
 
In Amerika bestellen is geen probleem. Ze moeten alleen niet het bedrag op de verpakking vermelden, maar iets van onderdelen garantie of kado.
Indien je bestelt en het komt bij de Nederlandse douane kom je aan het betalen nl omzetbelasting en mogelijk douanerechten.
Omzetbelasting is 21% en afhankelijk van product douanerechten ca 6%. Let wel, die omzetbelasting gaat ook over de verzendkosten!
De volgende opmerking is niet rot bedoeld, maar ik begrijp niet goed hoe je zoekt, je weet wel te vinden waar je goedkoopste producten kunt kopen maar je hebt geen idee wat erbij komt. Google eens op invoerrechten, wordt je een hoop duidelijk!
Als ik snel reken gaan je de lampen ca 1150 euro kosten kan lager zijn of nog hoger. heb je eraan gedacht dat de prijs in Amerika een bruto prijs is, vaak komt daar ook belasting bij, dit is afhankelijk van de staat waarin je het besteld!
Dan hebben ze in Amerika 110V zit er wel een Europese adapter erbij maw werkt de set op het Nederlandse stroomnet?
 
AquaVISie zei:
Betaal met een credit card. Als er iets niet in orde is met de levering kan je de betaling altijd intrekken

zo eenvoudig werkt het niet, je hebt betaald en het wordt van je rekening geschreven. Anders wordt het wel heel gemakkelijk iets bestellen met een creditcard betalen en zeggen is niet ok�, doe even mijn centen terug.
Dus eventjes zeggen was niet in orde eventjes terugboeken kan je vergeten.
Daarnaast heb je altijd een eigenrisico. Als je het verkeerde hebt besteld heb je gewoon pech, bijv het werkt niet op Nederlandse stroomnetwerk krijg je echt je geld niet terug.
Als het echt defect is en je kunt niet retourneren of bestelde komt nooit bij je aan is het heel verstandig om credit card te gebruiken.
Geef wel bij je maatschappij aan dat je in Amerika besteld anders loop je het risico dat de betaling niet wordt overgemaakt! eigen ervaring
Eigenrisico is per creditcard maatschappij verschillend, nu zal dit tov van bovenstaande bedrag een schijntje zijn.
Ik heb regelmatig wat besteld in Amerika, zonder problemen, ik werk altijd met een creditcard.
 
@Ivo, de invoerrechten en verzendkosten staan er allemaal bij. Hierdoor is het nog steeds goedkoper. Het scheelt dat ongeveer �30,- per unit. Op het moment dat er geen invoerrechten betaald hoeven te worden (heb dit vaak meegemaakt met spullen van mijn vrouw). Dan ben je ineens een heel stuk goedkoper uit.

@froggies, het bovenstaande richting Ivo over de invoerrechten etc. is dus bekend. De prijs is incl. btw dus dat heb ik ook meegerekend. Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden (dit is mij reeds ook al door iemand anders verteld) dat Amerika vaak 110volt gebruikt. Dus het gaat denk ik toch niet door...Ik vind er te veel risico aanzitten op het moment dat er iets kapot is of garantie.

@Bertus, dank je wel! Ik had reeds al een paar keer contact gehad met Martijn en ben al redelijk ver in hoe en wat. Tevens heb ik ook nog iemand anders gevonden die ook veel informatie heeft gegeven en ook nog een kleine winkel is.

Voor allen, ontzettend bedankt voor de reacties alvast! En uiteraard is meer informatie altijd welkom.

Nog wat anders...Is er iemand bekend met de Aqua Illumination Sol Blue, en de Aqua Illumination Hydra. De Hydra is iets nieuwer en schijnt een mix te zijn van de Sol en de Vega. Deze wordt op verschillende manieren positief als negatief neergezet.
Hoe zijn de reacties hier?
 
Terug
Bovenaan