Wat is er nieuw

Dupla Plant Fix lijm vragen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Wie heeft er ervaring met dit product?

http://www.aquaplantsonline.nl/p/7487/d ... m-20-gram/

758876_0_82_article32809719.jpg


Ik kwam dit tegen, maar werkt het echt zo goed?

Plakt het ook op Lavasteen bijvoorbeeld?

Kan deze lijm ook zwaardere/grotere planten vastplakken?

Hoe plak je een Javavaren hiermee vast op een steen?
Waar breng je de lijm aan op de plant?

Ik las dat je het meteen na plaatsen, na 10 seconden aandrukken, weer in het water terug kan doen.
Blijft dat dan goed zitten?

Kan hij op alle materialen hechten of zijn er ook stenen/planten die hij niet kan verlijmen?

Een quote uit 2014, van dit forum:
(http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1483851)

GillesF zei:
Je kunt ook gewoon secondenlijm gebruiken in plaats van die DuplaFix, kost 10x minder ... 🙂

Is dat waar?
Werkt secondelijm net zo goed en is dat net zo veilig?
Kun je dat ook meteen weer onder water plaatsen dan, na het aanbrengen?
 
Probeer het eens, zou ik zeggen.
 
Bertus zei:
Probeer het eens, zou ik zeggen.

Dan kies ik denk ik liever voor visdraad of de wat duurdere Dupla Plant Fix.
 
Ik gebruik ook altijd visdraad maar ja dat lijm is wellicht wat steviger als het goed werkt en je ziet het niet denk ik.
 
Ikzelf heb geen ervaring met Dupla Plant Fix, wel met secondelijm. Ik heb verschillende mossoorten op stenen/ hout gelijmd, javavaren op hout, en het zit nog steeds vast 🙂 De javavaren heb ik met de wortelstokken vastgeplakt op het hout. Als je een grotere plant zoals Anubias wilt vastmaken denk ik dat je inderdaad wel beter voor visdraad kan gaan. Mocht je toch voor secondelijm gaan moet je wel even opletten dat je die neemt op basis van cyanoacrylaat, deze is niet gevaarlijk voor vissen en garnalen. Wel handschoenen gebruiken!
 
Secondenlijm in je bak dus??
Ik zou denken dat daar best giftige stoffen in zitten hoor. Maar dat er een soort is zonder die gevaarlijke stof dat wist ik dus niet. Ik dacht dat lijm gewoon lijm is :S.
 
Achja ik ben geen lijm expert, maar volgens mij zijn de meeste secondelijmen wel op basis van cyanoacrylaat. Ik heb Pattex gold original gebruikt. Wel eerst gegoogled of het veilig is voordat ik het ging gebruiken en je leest er eigenlijk alleen maar positieve dingen over. Ik zou het alleen niet gelijk na 10 seconden in de bak doen, even uurtje laten drogen voor de zekerheid.
 
Nee, ik ook zeker niet hoor. Zoals ik al aangaf wist ik niet eens dat zonder bestond en dat je dit kon gebruiken.
 
werkt zeer goed die lijm 😉
alleen met mijn handigheid plakte ik geregeld mos aan me vingers ipv het hout.. maar dat is onderhand ook minder geworden

ook grotere planten zijn prima te verlijmen alleen moet je alles dan iets voorzichtiger terug plaatsen ivm afbreken van de lijm 😉
 
Ik heb het toch maar gewoon bij visdraad en Tie-wraps gehouden.
Werkt ook, maar duurt soms even wat langer voor het goed vast zit.
 
Heb ook maar eens deze aqualijm geprobeerd en ben er zeer tevreden over.

Plantjes blijven goed vast zitten op mijn hout.
Is wel even uitkijken dat het niet ook op je vingers blijft plakken had namelijk aan het eind van mijn plakkunsten nog een hoop mos op mijn vingers zitten haha.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan