Dwerg kogelvis en Tylomelania slakken?


Efraïm

Member
Lid geworden
5 november 2018
Berichten
6
Leeftijd
27
Hallo, ik heb een 40 liter bak en wil graag een dwerg kogelvis (Carinotetraodon travancoricus).

Zou ik hier volwassen Tylomelania slakken bij kunnen doen of eindigen deze dan als voer? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Tylo s zijn nogal groot maar ik weet niet wat deze vissen hiermee doen. Wel kan ik je zeggen dat de kleine nakomelingen als voer gaan dienen dus ik vindt de keuze dan minder gelukkig.
 
Ja, het is een klein schattig visje. Alleen de dieren zijn voornamelijk bekend om hun voorkeur voor slakken.

Aangezien de Tylomelania slakken groot zijn vroeg ik mij af of hij hier misschien niet naar zal happen, maar waarschijnlijk wel.
 
Rode posthoornslakjes kweken, en geen tylo, s er bij doen.
Die zal hij op peuzelen.
 
Helemaal met Bertus eens... Uit grote slakken nemen ze net zolang hapjes totdat de slakken sterven...!
 
Hij zal in ieder geval proberen om tylo's op te eten. Ik heb ooit een groepje dwergkogels een grote appelslak samen zien aanvallen en opeten en dat was best indrukwekkend. Nu hebben tylo's een harder huisje, maar de hele tijd gebeten worden is ook geen leuk bestaan.

Ik zou het dus houden bij alleen een dwergkogel en dan zoals bertus al aangaf posthoorn slakken kweken als voer.
 
Bedankt voor het meedenken!

Ik ga dan liever voor een paar Tylomelania slakken met een schooltje pareldanio's. Dat lijkt me leuker dan een enkel kogelvisje.
 
Ik denk dat 40liter te klein is voor pareldanio's. Volgens mij ligt de minimum bij 70liter
 
Misschien een leuke kleine Rasbora in zo n bakje nemen.
 

Terug
Bovenaan