Wat is er nieuw

Dwergchiclide met witte waas

Nitsoj

Active member
Lid geworden
8 maart 2020
Leeftijd
38
Dit is toch geen vorm van witte stip? Ik heb er namelijk ook een koppel kersenbuikjes inzitten en die hebben jongen dus is hier en daar soms oorlog.. deze vis lijkt mij verwond?

Bijlagen

• 20211001_221712.jpg
    20211001_221712.jpg
    98.6 KB · Weergaven: 112
Nee witte stip ziet eruit alsof je met de zoutpot gestrooid hebt, jouw vis heeft een aangetaste slijmlaag in dit geval een direct gevolg van stress

Dat zou dus wel kunnen, de kersebuikjes kunnen soms flink verdedigen! Er is genoeg schuilplaats voor iedereen maar het is zeer onwaarschijnlijk dat ze elkaar nooit tegen komen. Het vervelende is ook dat de kersenbuikjes zich om het uur verplaatsen met de hele bubs

Is denk ik niet de beste combinatie, cory en kersenbuik. Corydoras snappen het idee territorium niet.

Is denk ik niet de beste combinatie, cory en kersenbuik. Corydoras snappen het idee territorium niet.
Het is geen Cory op de foto haha, het is een apistograma double orange

Ik zou denken als ik de foto zo bekijk dat er schubben missen op de rug.

Wat bij mij nog wel is geholpen heeft bij vissen met een beschadigde slijmhuid is Voogle. Dit is een immuunboostende vloeistof, zit geen antibiotica in. Hierdoor zou de slijmhuid sneller herstellen. Heb het nu ook toegepast van de week bij een corydoras met schimmel bij m'n ouders, en de schimmel is een ent minder geworden binnen een week. Andere optie is om het gewoon even aan te kijken.

Verder vraag ik me wel af hoe groot je bak is. 2 soorten cichliden wil niet altijd goed gaan en gezien Kersenbuiken nogal wel is willen fokken weet ik niet of dit op den duur een houdbare situatie is voor je Apisto's.

Gr
Stefan

Ik heb de ervaring met Kersebuiken die jongen hebben dat het moordmachines kunnen zijn. Ooit gehad in de 80cm met kleintjes en ze joegen een grote Zwaarddrager man de hoek in en lieten weinig van hem .

Het is geen Cory op de foto haha, het is een apistograma double orange
Ah ik miste de foto. Meerdere soorten cichliden in 1 bak is sowieso vragen om problemen, wat mij betreft...

Ah ik miste de foto. Meerdere soorten cichliden in 1 bak is sowieso vragen om problemen, wat mij betreft...
Hangt ook denk ik af van het formaat van de bak en in welke waterlaag ze zwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan