Wat is er nieuw

Dwerggoerami man en/of vrouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter MichelleCR
  • Startdatum Startdatum
M

MichelleCR

Guest
Hi allemaal,

Zou iemand mij kunnen vertellen of mijn goerami's mannetjes zijn of vrouwtjes of wellicht man en vrouw? Alvast heel erg bedankt!!

rk0-lzOWRWNuPWFidH-jR7r6nlzk5pQb.jpeg

rk0-lzOWRWNuPWFidH-jR7r6nlzk5pQb.jpeg

Welkom op het forum! Ik kan je niet helpen met je vraag.

Ik zie dat je een plantje nog in het potje hebt staan, deze kun je beter uit het potje halen en zo in de bodem zetten. Je moet dan wel het staalwol verwijderen.

Dankjewel!

Toch wel heh! Dat dacht ik al maar iemand adviseerde mij wat anders. Kun je me ook toelichten waarom?

De planten kunnen dan geen wortels ontwikkelen en kunnen zich ook niet verankeren in de bodem. Ze halen de voedsel vooral uit de bodem. Indien ze een mooi wortel netwerk kunnen ontwikkelen zullen ze ook beter groeien waarschijnlijk, in zo'n potje hebben ze maar beperkte ruimte.

2 mannen.

Maar er gaat wel het een en ander mis zie ik op de foto.

- Bodem te grof, vuil valt er tussen en bodemrot onstaat snel
- Witte bodem visen houden niet van een lichte bodem.
- Goeramie's wensen drijfplanten
- planten heel je na aankoop uit het potje
- Je hebt vissen samen die van koel, houden en een soort die je uitgesproken warm moet houden met een zouttoevoeging.

De meeste soorten die je hebt wensen een voeder met een hoog plantaardig gehalte. De zgn Guppyvoeders voldoen. En dan 2/3x per week wat levend of diepvries voer.

Hoe groot is je bak?

De vissen zien er wel heel gezond uit!

Ze zijn beide even fel van kleur.. Het lijken mij 2 mannentjes 'Cobalt Blue'

Dankjewel.

Welke vissen houden van koel? In de winkel hebben ze me verteld dat ze allemaal warm water vissen zijn en verder geen zout toevoeging nodig, welke hebben dat wel nodig?

Ik heb wel het idee dat mijn vissen echt happy zijn.

De drijfplanten heb ik besteld, nergens te verkrijgen bij mij in de buurt! Heb ook een betta die houd daar ook van.

Ik heb inderdaad verschillende soorten voer. Ik heb een 60 liter aquarium

MichelleCR zei:
Welke vissen houden van koel? In de winkel hebben ze me verteld dat ze allemaal warm water vissen zijn en verder geen zout toevoeging nodig, welke hebben dat wel nodig?
Met koel wordt hier bedoeld dat het voor veel soortjes helemaal niet zo warm hoeft te zijn - jaarrond - als vaker gedacht.
Het gaat niet om koudwater waar je aan kunt denken bij het water in de sloot of vijer in Nederland.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan