Wat is er nieuw

Dwerggoerami & nest?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kizzrenate
  • Startdatum Startdatum
K

kizzrenate

Guest
Hoi

Dit weekend heb ik mijn aquarium schoongemaakt en daarbij zag ik enorm veel schuim tussen mijn drijfplanten. Ik dacht dat het geen nest was, maar dat het door de snelle groei van de drijfplantjes kwam.

Echter zie ik nu een paar dagen later dat 1 van mijn goerami's druk is om drijfplantjes te verplaatsten en alleen maar bij die plek bezig is. Belletjes maken etc. Wat blijkt weer veel schuim.
Dus ik denk wel een nest.
image.jpg1_zps8uv2mzom.jpg

Het rare is dat ik altijd dacht dat dit het vrouwtje was. Maar nu begin ik te twijfelen of ik wel een koppel in de bak heb.

Dit is de goerami bij het nest:
image.jpg2_zpsgq2gh8bc.jpg

Dit is de andere, deze is een heel stuk kleiner en schuw:
image.jpg3_zps57kywq6l.jpg

Ik hoor graag wat jullie denken wat het is. Ik heb ze als koppel gekocht toen ze nog niet gekleurd waren.
En is het wel een nest?

ik ben geen expert maar het lijken mij 2 mannetjes...

Dat betekent volgens mij niet dat er geen nest gemaakt kan worden....

Twee mannen.

Klopt wat je zegt, maar denk dat het afwachten is tot ze elkaar te lijf gaan.
De vorm van beide is prachtig trouwens. Ik vind de onderste de mooiste.

Dat vermoeden begon ik dus ook al te krijgen.
Vind ze altijd al wel btj. agressief tegen elkaar. Heb ze sinds september.
Maar dacht dat het mss een soort paar gedrag was.

Lijkt ook nu of beiden een nest aan het maken zijn.

Wel apart aangezien er dan geen vrouwtje is.

Maar dat kan wat ik begrijp.

Zou ik er een vrouwtje bij kunnen plaatsen.

Of is het dan vragen om moeilijkheden aangezien het dus 2 mannetjes zijn.

De planning gaat bij vissen iets anders dan bij mensen.
Ik heb tenminste een vrijgezelle man nog nooit een kinderkamer zien inrichten hahahaha

Haha dat begrijp ik.
Een vrouwtje is ook geen garantie voor jongen natuurlijk, maar een koppel zou wel leuk zijn.

Maar het is dus wel normaal dat ze dit nu doen? Want dan blijven ze bezig 😛 voor noppes.

Hoe warm is het water? (te) warm water is vaak de start van dit gedrag. Wat koeler zetten.
Ik zou er ��n wisselen voor een vrouw want anders blijf er straks maar eentje over denk ik.
Kan je ze apart zetten?

Ik had de temp altijd maar op 24 ivm een bepaald soort vis dat ik had.
Helaas witte stip gehad en heb veel vissen verloren.

Temp staat nu op 28 zag ik net. Hoger dan ik dacht.
Ga hem lager zetten.

Ze kunnen niet apart dus eens kijken wat ik ga doen.

Dankjewel

Dit zijn inderdaad 2 mannen en het is inderdaad een nest. Heb ik ook ooit gehad. Uiteindelijk 1 man plotseling overleden en is een vrouwtje voor in de plaats gekomen. Na wat wennen aan elkaar maakten ze vrijwel direct een nestje, hoewel ze wel licht agressief naar elkaar blijven.

Ik zou dus 1 man weg doen en een vrouw ervoor in de plaats. Dan komen er vanzelf wel eitjes in het nest. Voor de rest zijn het wel 2 prachtmannen! De lijnen lopen echt kaarsrecht en nauwelijks een bult op hun kop. Bij een kweker vandaan?

Heb momenteel beide mannetjes er nog in. Wel de nesten verwijderd zonder vrouwtje kunnen ze toch niets.
Merk wel dat ze erg op hun terratorium zijn. Het ene deel van het aquarium is voor het ene mannetje en andersom.
Maar dat is ook echt nu het minder behuist is in de bak.
Wat me goed bevalt nu zie ik ze tenminste :-D

Ben bang dat het hier ook voor de sterkste overleefd gaat. Wil de vis niet zomaar weg doen. En vind het een moeilijke keuze.

Nooit zo naar de vissen gekeken. Maar zijn zeker mooi!

De vissen komen van Utaka een speciaalzaak in auquaria.

kizzrenate zei:
Ben bang dat het hier ook voor de sterkste overleefd gaat. Wil de vis niet zomaar weg doen. En vind het een moeilijke keuze.

Ik vind dit een kwalijke uitspraak...dat je per ongeluk twee mannetjes hebt gekregen betekent niet dat 1 van die mannetjes daar uiteindelijk voor zou moeten boeten. Als je het welzijn van de vissen in acht zou nemen zou je in mijn ogen 1 mannetje omruilen voor een vrouwtje.

Jammer dat ik deze reactie pas zo laat lees.
Ik heb alles over voor het welzijn van mijn vissen. En vind het moeilijk om er 1 weg te doen, omdat ik dan niet weet in wat voor handen de vis terecht kom.
Dat is mijn beredenering geweest.
Die van jou snap ik ook.

De reden dat ik hier nu even kijk is omdat, ik dacht mss is er iemand die interesse toonde.
Want het nesten maken gaat maar door.

gewoon even bij AANGEBODEN een advertentie zetten met een fototje erbij.

heb ik ook gedaan met mijn M.Preacox...was de mooiste vis uit mijn bak maar hij moest gewoon weg omdat hij niet paste.

Binnen 2 dagen was ik hem kwijt( incl de 2 vrouwtjes)
En de m.Preacox is best een lastige vis om kwijt te raken.

De dwerggoerami is beste gewild..althans..ik mag het hopen...kep ALWEER een nest hahaha.

Dankje voor de tip. Ga ik dit weekend dan maar ff doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan