Wat is er nieuw

Dwerggoeramie ziek

elizabeth

Member
Lid geworden
16 augustus 2020
Leeftijd
79
Ik heb sinds een half jaar een vrouwtjes en mannetjes dwerggoeramie. Sinds een week ligt het mannetje soms scheef op de bodem alsof hij moe is. Of hij rust uit op een plant. Soms zwemt hij normaal en hapt hij gewoon lucht van het oppervlak. Hij eet nog graag. Ik heb 3dagen esha2000 in het aquarium gedaan. Nu voed ik hem extra met sera fishtamin. Hij eet het voer besprenkeld met deze vitamines uit mijn hand.Het vrouwtje stimuleert hem om te zwemmen. Ik heb een 200 liter bak met kleine visjes.

Bijlagen

• 20220318_150420.jpg
    20220318_150420.jpg
    220.7 KB · Weergaven: 182
  • 20220318_144654.jpg
    20220318_144654.jpg
    200.5 KB · Weergaven: 156
  • 20220318_145008.jpg
    20220318_145008.jpg
    306.2 KB · Weergaven: 152
Chillen op de bodem is naar wat ik lees normaal gedrag voor dwerggourami. De plotselinge gedragsverandering kan wel op iets anders duiden, maar ik zou me er in de eerste instantie geen zorgen om maken. Zolang hij goed blijft eten en hij zijn dametje hem nog laat vermaken niks aan doen.

Ben blij met jouw snelle reactie. Ik blijf hem verder goed verzorgen met extra vitamines. Het chillen is wel anders dan voorheen. Blijft te lang op zijn zij liggen. Nooit eerder gezien. Ik houd jullie op de hoogte.

Na de inname van die vitamines lijkt hij levendiger geworden. Dit wil ik nog even kwijt .

Volgens mij is op de zij liggen niet normaal, Hier heb ik ze dat nooit zien doen maar goed als hij goed eet zou ik hem goed in de gaten houden.

Vissen die op hun zij gaan liggen is ongezond dan voelen ze zich niet lekker nee

Ik heb hier nooit (honing) gourami's gehad die (op hun zij) lagen te chillen op de bodem.
Hier zwommen ze vooral in de bovenste helft van het aquarium, en kwam alleen het vrouwtje af en toe naar de bodem om wat eten op te scharrelen.

Je geeft aan dwerg gourami, maar zijn dit geen honing gourami's?

Ik heb hem gekocht als dwerg goeramie. Hij is nogal groot uitgevallen denk ik.

Okee, dit is dus meer dan 'chillen'...

Volgens mij is op de zij liggen niet normaal, Hier heb ik ze dat nooit zien doen maar goed als hij goed eet zou ik hem goed in de gaten houden.

Okee, dit is dus meer dan 'chillen'...
Een paar minuten later gaat hij weer gewoon zwemmen. Dan lijkt hij weer normaal. Hij eet nog goed, daarom probeer ik hem nog te helpen met extra vitamines. Ik wil hem nog niet euthanaseren met kruidnagel olie, maar hoop dat hij zich niet ongelukkig voelt.

Een paar minuten later gaat hij weer gewoon zwemmen. Dan lijkt hij weer normaal. Hij eet nog goed, daarom probeer ik hem nog te helpen met extra vitamines. Ik wil hem nog niet euthanaseren met kruidnagel olie, maar hoop dat hij zich niet ongelukkig voelt.

Bijlagen

• 20220319_112132.mp4
    149.3 MB
Ik hoop dat ie opknapt en goed dat je zo je best doet.

Ik vraag me of of het een bloedsomloop probleem is. Vogels en knaagdieren gedragen zich soms ook zo. Dan zijn ze normaal, behalve dat ze om de zoveel tijd een kwartier half-dood liggen omdat een deel van het lijf niet genoeg zuurstof krijgt.
Een oude kat in mijn huishouden is zo overleden. Kanker in de longen. Gewoon normaal doen, en dan bam, om voor een kwartier tot een uur. Wij hadden niks door tot het te laat was.

Ik vraag me of of het een bloedsomloop probleem is. Vogels en knaagdieren gedragen zich soms ook zo. Dan zijn ze normaal, behalve dat ze om de zoveel tijd een kwartier half-dood liggen omdat een deel van het lijf niet genoeg zuurstof krijgt.
Een oude kat in mijn huishouden is zo overleden. Kanker in de longen. Gewoon normaal doen, en dan bam, om voor een kwartier tot een uur. Wij hadden niks door tot het te laat was.
Bedankt voor je reactie. Daarom heb ik ook een zuurstofsteentje in het aquarium geplaatst. De andere visjes hebben geen last van omvallen.

Een zuurstofsteentje zal niet echt veel zuurstof in de bak brengen maar door de belletjes heb je wel een betere gasuitwisseling.

ik denk dat het een andere goeramie is. Ik gok zelf op de colisa labiosa. Hij heeft veel te lange vinnen voor een dwergje of chuna

Volgens mij is het een honinggoerami. Een dwerggoerami is rood/bruin met blauw gestreept toch? Of is dat alleen de man?

Volgens mij is het een honinggoerami. Een dwerggoerami is rood/bruin met blauw gestreept toch? Of is dat alleen de man?
Je hebt ook de sunset variant, een rode vis met een blauwe bovenvin

Volgens mij heeft een honing goeramie de kleur oranje tot bovenaan het lijfje. Mijn dwerggoeramie heeft veel meer grijs vooraan en bovenaan. In de winkel was hij wel de grootste die bij de andere mannelijke dwerggoeramie's zat.

Volgens mij heeft een honing goeramie de kleur oranje tot bovenaan het lijfje. Mijn dwerggoeramie heeft veel meer grijs vooraan en bovenaan. In de winkel was hij wel de grootste die bij de andere mannelijke dwerggoeramie's zat.
Hoeveel CM is deze momenteel?

Bedankt voor je reactie. Daarom heb ik ook een zuurstofsteentje in het aquarium geplaatst. De andere visjes hebben geen last van omvallen.
Vandaag ben ik bij een vissen kwekerij geweest en hun het filmpje en foto laten zien van mijn goeramie. Zij denken dat hij last heeft van wormen omdat hij uitgeput lijkt. Het beste voor mijn goeramie is om elke dag voer met de vitamines te geven waardoor hij sterker wordt en de wormenziekte te boven komt. Gelukkig eet hij goed.

Ik hoop dat hij snel herstelt

Ik hoop dat hij snel herstelt
Ik zag dat mijn goeramie er ongelukkiger uit ging zien en heb hem toch maar in laten slapen, wat me erg pijn deed.

Sterkte!

Ik zag dat mijn goeramie er ongelukkiger uit ging zien en heb hem toch maar in laten slapen, wat me erg pijn

Gisteren een nieuw mannetjes goeramie gekocht. Het overgebleven vrouwtje was erg onrustig geworden en is nu weer rustiger. Het klikt goed samen (zie foto)
20220326_134952.jpg

Wat spijtig dat hij het niet gered heeft. Blij dat het vrouwtje het goed kan vinden met haar nieuwe vriendje. Succes voor de toekomst.

Hoeveel CM is deze momenteel?
Ter informatie. De dwerggoeramie, die ik heb is een Trichogaster Lalius Red Dwerggoerami Rood.

ik denk dat het een andere goeramie is. Ik gok zelf op de colisa labiosa. Hij heeft veel te lange vinnen voor een dwergje of chuna
Ter informatie. De goeramie die ik heb is Trichogaster Lalius Red Dwerggoerami Rood

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan