Dwerggourami vrouwtje?


RezaRose

Well-known member
Lid geworden
1 juni 2022
Berichten
48
Leeftijd
32
Omdat mijn dwerggourami's alle 2 een hoekje hebben die ze fel verdedigen, vraag ik mij toch af of 'Annie' wel een vrouwtje is.
Ik begin nog maar net met deze hobby. Maar heb ergens gelezen dat vrouwtjes volledig zilver zijn? Is het misschien een andere kleur?

Ik heb Annie even apart gezet zodat ik haar goed kon bekijken. Jan heeft namelijk de voorkant van de bak geclaimed en is ook duidelijk veel agressiever dan Annie.
Annie zit vooral tussen de planten en mits Jan haar niet op komt zoeken komt ze daar ook bijna niet vandaan. Als Jan langskomt dan probeert ze hem weg te jagen, maar ze delft altijd het onderspit en beide gaan na 2 rondjes weer terug naar hun eigen hoek.

Ik had de temperatuur al iets verlaagd, waardoor Jan wel iets rustiger werd, maarja met het warme weer buiten heb ik er niet zoveel invloed op.

20220628_142734.jpg
Jan
en
20220628_122925.jpg
Annie
( let niet op de overdaad aan voer ik ben nog steeds slecht in hoeveelheden. Ik heb het al weer weggehaald. :juggle:)
 
100% man en vrouw. Maar niet elke man en vrouw is een koppel (;
Veel planten, en dan vooral boven in. Hierdoor onderbreek je het zicht op elkaar en zijn ze rustiger.
 
Dank je voor de bevestiging. Maar ze kunnen dus misschien niet met elkaar opschieten. Dat is balen! Wat is gebruikelijk? Net zo lang zoeken tot je er wel 2 hebt die met elkaar op kunnen schieten? Terug brengen naar de winkel?

Er zijn wel genoeg hoge planten. Maar als er 1 alleen maar onderin in een hoekje zit vind ik het ook wel sneu.
 
je kan ze er beiden uithalen, heel je inrichting veranderen, en ze er dan terug indoen, soms helpt dit.
Verder zoals reeds hierboven vermeld veel planten, zichtbrekers

misschien een foto van je aquarium
 
1656428215103.png


Inmiddels zijn de planten. Achterin een stuk hoger
 

Terug
Bovenaan