Wat is er nieuw

Dwerggourami

• Onderwerp starter Onderwerp starter Newt
  • Startdatum Startdatum
N

Newt

Guest
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop nog geen regels overtreden te hebben met deze post.

Nu zit ik met een probleem rondom mijn koppel dwerggourami.
Ik veronderstel dat dit een vrouwtje is?

photo.php

Nu is het zo dat ze enorm agressief is tegen het mannetje die nu in slechte
Staat is. Vinnen weggebeten en dergelijke.

Hooplijk kunnen jullie mij meer vertellen

Dank

Allerleerst welkom op dit forum!!
Ik zie niet in waarom je regels overtreed haha je stelt een vraag en daar is dit forum voor toch 😛

Aan de hand van de foto gaat ook mijn eerst gedachte uit naar een vrouwtje i.v.m. de zilverachtige kleur. Maar de foto is niet van hele goede kwaliteit dus durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Maar het kan voorkomen hoor dat 2 vissen waar jij een koppel uit wil laten ontstaan niet met elkaar overweg kunnen. Want het is natuurlijk niet zo dat als jij een man en vrouw bij elkaar zet dat het automatisch een koppel word. Dit is precies hetzelfde als met mensen. Hier kan ook niet iedereen met elkaar overweg en dat is bij vissen net zo.

Zou je kunnen proberen een duidelijkere foto te maken en deze hier te posten. Ook een foto van het hele aquarium zodat we een beetje een beld krijgen hoe je aquarium is ingericht. Ook door een verkeerde inrichting kunnen problemen onstaan.
En als laatste wil ik vragen om wat meer informatie over het aquarium te geven. Hiermee bedoel ik de afmeting van het aquarium (lengte, breedte en hoogte) wat voor filter heb je, hoe vaak ververs je en dat soort dingen.
Zo krijgen we een totaal beeld en is een probleem vaak sneller op te lossen.

Het enigste wat ik nu aan zou raden is om de man in een appart bakje in het aquarium te laten drijven zodat deze niet verder beschadigd. Goerami's kunnen namelijk ook zuurstof halen uit de lucht boven het aquarium water dus je hoeft niet bang te zijn dat hij in het bakje te weinig zuurstof krijgt. Toch zou ik dan meerdere malen per dag het water in het bakje grotendeels verversen door aquarium water om vervuiling tegen te gaan. Dit kun je zo dan tijdelijk aanhouden tot er een oplossing is gevonden voor het probleem.

Gr. Kevin

Ik ben het met Khoppie eens, we hebben nog niet genoeg om zekerheid te kunnen geven.

En �ls je een nieuwe foto van deze vis maakt, let er dan op dat de lichaamsbouw en de vorm van de vinnen goed zichtbaar is, want dat zijn de belangrijkste sekse-kenmerken.
Natuurlijk zijn er ook kleurverschillen tussen mannen en vrouwen, maar dat is alleen een zinnig kenmerk als de vissen goed op kleur zijn. Als een vis steeds achtervolgd wordt heeft die veel stress en komt die daardoor niet op kleur. Een gestresste man kan dan op een vrouw lijken.

Neem verder ��k een foto van de andere vis, want ook daarvan kunnen wij het geslacht nog niet zeker vaststellen.

De aggressie op zich zegt nog niets, die komt voor tussen mannen onderling, tussen mannen en vrouwen en tussen vrouwen onderling. Dwerggoerami's mogen dan klein zijn, ze zijn z��r zeker erg territoriaal.

Overigens treden aggressieproblemen vaak ook op als vissen te klein behuisd zijn. Wat is de maat van jouw aquarium?

Paddy.K.1966 zei:
Overigens treden aggressieproblemen vaak ook op als vissen te klein behuisd zijn. Wat is de maat van jouw aquarium?
Dit, maar bijvoorbeeld ook als de bak te warm staat (paringsdrift). Wat is de temperatuur van de bak?

Inderdaad, het is misschien een kleine vis, maar met name de mannen kunnen zeer territoriaal zijn. Ik vind het zelf beter om ze juist in een harem te houden i.p.v. een 'koppel'.Zo is niet steeds ��n vrouwtje de klos wanneer het mannetje weer eens een driftbui heeft.
Nu is het bij jou blijkbaar andersom, tenminste als het daadwerkelijk een vrouwtje is.

Op het eerste gezicht lijkt het een vrouwtje.
Zo ver ik weet zijn de vrouwtjes altijd vreedzaam, zowel onderling als naar het mannetje toe.

Heb je misschien nog meer foto's van allebei de vissen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan